lördag 27 november 2010

Snö, snö, snö!

Det har verkligen snöat i mängder sedan igår, herregud minst 50 cm och det är så vackert! Däremot så är vi duktigt insnöade på framsidan och vår snöskyffel är sönder sedan förra vintern. Blir till att ringa en granne och fråga om lite hjälp tror jag.

Inatt har de plogat på vägen vid oss men trottoarerna är orörda vilket innebär att jag inte kommer ut idag om inte detta skottas bort. Fast egentligen borde jag inte gå ut...men Saga ska på boxning och jag måste följa med.

Har tänkt så mycket på våra närmsta grannar sedan igår. De ska ha barn vilken dag som helst, de har gått över tiden med 10 dagar idag. Tänk om det sätter igång i detta väder, insnöade och med med bil som inte syns pga all snö och annat som kan bli problem med all snö. Stressmoment!

Inatt fick Vilda feber. Det var väntat att någon snart skulle bli sjuk eftersom vi alla hållt oss friska i över tre veckor. Så länge vi slipper magsjukan och det "bara" är feber så är det okej.

Hejsvej-insnöadpastej!

2 kommentarer:

  1. Snön kan ju ställa till det så in i norden... Själv har jag svårt att gå ut när det blir så himla mycket snö. Minsta lilla vall gör att jag kanske fastnar med el-rullen... Men, men... Det är ju inga världsliga problem egentligen... Hoppas det går bra för¨både dig och dina grannar! KRAM

    SvaraRadera
  2. Här i Sala har det oxå snöat mängder och det snöar ännu. Det är nu jag är så där väldigt glad att jag bor i hyreshus så jag inte behöver bekymra mig om plogning osv ;)

    Sänder lite 'krya-på'-hälsningar!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!