onsdag 29 juni 2011

På väg hem till Skåneland!

Nu är jag på väg hem. Min resa i Sockholm har (som vanligt) varit intensiv, händelserik och rolig. Jag känner mig matt i hela kroppen och trött i huvudet. Längtar hem, samtidigt som det är lite jobbigt att lämna mina två stora barn, mamma, pappa och syskon. Men vi ses ju rätt snart igen faktiskt, så det är ändå okej.

Vädret i Stockholm har varit helt underbart och det är så vackert. Mina dagar har gått åt att njuta av Stockholm så mycket som går med tre småbarn och på tre dagar. Jag har hunnit med Skansen, på middag med väninna, middag med familjen och kusin-vitamin, sola och bada i Rålis, gå på stan, varit i 3 olika lekparker, shoppat lite, besökt gamla stan och käkat lunch och träffat moster Eva-Lena!

Den här resan verkar gå bättre än förra. Jag vågar inte riktigt tro på det, men jag fick åksjuke-medicin till ungarna och gav dem det och en "biverkning" var att de blir trötta och dåsiga. Hahaha det är ingen biverkning för mig ;) Alla kidsen somnade innan kl.21 och det känns som rena rama semestern att kunna sitta här och skriva i lugn och ro.
Tåget är försent med 68 minuter och de var lite strul innan jag kom ombord på tåget då det var kaos på hela CentralStationen för att ett tåg hade hamnat ur spåret och blockerade trafiken. Men det gick bra till slut i alla fall och nu är det bara 2½ timme kvar tills vi är framme.

Det störiga är att jag inte har något godis eller snacks att småäta nu när jag sitter själv. Jag är stort behov av det nu när jag är ensam, trött och han tant röd på besök. Undra om jag kan fråga någon om de vill gå och handla något åt mig...eller kanske de springer iväg med mina pengar då? Fast å andra sidan var skulle de ta vägen? Hahaha!

Nej, nu ska jag titta på "Livet på BB" på play fast utan ljud eftersom jag (min nöt) glömde hörlurar! Sedan tittar jag igen på det med ljud när jag kommer hem. Hihihi, jag är besatt av förlossningar!

KRAM PÅ ER KÄRA LÄSARE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!