onsdag 15 juni 2011

Läsare frågar och jag svarar!

FRÅGA:


hej :)

Tänkte rådfråga dig om en sak.. Har en camelon nu och trivs inte så bra med den längre då lilltjejen (7mån) vill ligga på sidan/mage o sova vilket är svårt i camelonen. Dock älskar jag bugaboos vagnar å funderar på en bee+ ist. Är där inte fullt liggläge? Anledningen till bee+ är att jag fortfarande vill ha Nea mot mig.

Är bee+ för mkt sulky o inte lämplig som enda vagn?

Tack för en mysig blogg.

kram


SVAR:


Hej!


Det du kan testa är att gå tillbaka till lliggdelen och ha sele i den. Det finns så kan fästa en sele under madrassen och ha en vanlig storlek på kudde bakom.

Min dotter har faktiskt kunnat sova lite på sidan i Cameleon om man inte har selen på över axlarna och bara har runt höfterna.


Annars så tycker jag att en Bugaboo Bee är ett bra alternativ. Den har nästan fullt liggläge, så pass att ditt barn kan sova på sidan eller kanske tom mage. Den går ju att använda från nyfödd och då måste liggläget vara i princip fullt.

Sedan är ju sittdelen vändbar, vilket innebär att du kan välja att ha barnet mot dig eller ifrån dig. Sittdelen är även höj och sänkbar i ryggen. Suffletten skyddar bra mot sol då den är lång och fjädringen på vagnen är som en dröm! Helt och justerbart handtag och rymlig varukorg. Behöver jag säga mer? ;)


Jag gjorde det dumma misstaget att sälja min Bee för ett par år sedan, men jag har verkligen saknat den. Nu väntar jag hem några delar och snart så har jag en Bee igen!


Det enda som kanske kan bli ett problem, beronede på var och hur du bor, är att hjulen

(alla 4) är rätt små och när det är mycket snö så kan det bli svårkört i snömassor.


Annars så har jag inget negativt att säga :)


Ett litet tips är att köpa en UJ single bygel, den går nämligen att fästa på vagnen när sittdelen är vänd mot dig, så vips så har du en bygel till den! Men glöm inte att skydda chassit under bygelfästet med någon form av skumgummi, annars får du fula repor och märken i chassit.

MEN, detta vet jag till 100 % funkar till den "gamla" Bee vagnen, jag har inte testat på Bee+


Gå in på www.bugaboo.com och kolla videon om hur den funkar!


Hoppas du fått svar på dina frågor!


KRAM!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!