måndag 13 juni 2011

På stan med en massa barn!

Idag var jag på stan och tappade bort mina söner Anton och Arvid. Eller tappade är väl lite dumt att skriva. Så här gick det till:

Saga och Anton ville gå till djuraffären och då ville såklart Arvid hänga med också. Eftersom gågatan i Ystad är väldigt liten och kort så sa jag att det var okej, men att de noga skulle hålla koll på Arvid. Saga hade sin mobil om det var något. Jag själv gick med Vilda och Vidar till en blomsterbutik och beställde blommor till dopet. Efter det så gick jag snabbt in i en butik till och sedan till djuraffären för att hämta upp barnen.

När jag kommer dit så är bara Saga där. Jag frågar Saga var pojkarna är och hon svarar att de skulle gå tillbaka till mig. Jag blir lite smått hysterisk och säger åt henne att vi måste leta upp dem, NU! Jag frågar henne varför hon inte ringde mig och berättade att de ville gå till mig, men hon svarade bara att hon inte tänkte på det.

Vi går mot blomsterbutiken men hittar inte dem där. Vi går ytterligare några meter och sedan ser jag dem gå, hand i hand, pratandes och jag kände stor lättnad över att se dem. De hade tydligen gått till InterSport för att kolla in handbollar. Pojkar!

Nu är ju Anton snart 9 år men jag gillar inte att inte veta var de är och att han ska bära ansvaret för Arvid.
Jag har pratat med dem och jag tror och hoppas de förstår hur viktigt det är att inte "försvinna" på sådant sätt.

Det var dagens äventyr i alla fall. Sedan blev det glass och bussen hem!

Hejsvej-busungarpastej!

1 kommentar:

  1. De tar hand om varandra och hinner oftast inte märka att de är borta. Våra tjejer brukar se det från andra hållet. "DU försvann mamma" "Vi var gär hela tiden!"

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!