måndag 6 juni 2011

Sommar!



Äntligen, äntligen, äntligen så är det verkligen SOMMAR! Det är helt underbart och fantastiskt! När man bor här nere i Skåneland under sommaren, då är det som bäst. Känns som att vara utomlands faktiskt. Barnen leker glatt med varandra och man har gångsavstånd till stranden. Så najs!

Jo! Min man kom ju hem natten mellan onsdag och torsdag efter 10 dagars utbildning uppe i Dalarna. Allt flöt på rätt bra här hemma och jag lyckades på något sätt gå ner hela 3,5 kilo på dessa 10 dagar. Visst, det var massor att göra och planera men samtidigt lite kul och mysigt att det bara var jag och barnen.
Det är faktiskt första gången som min man åker hemifrån och vi är hemma under mer än en dag.

Jag passade på att ha en liten tjejkväll här hemma, men tyvärr så kunde bara fyra girls komma, men det var mysigt till max ändå.

Jag insåg att jag verkligen behöver ett körkort. Alltså jag verkligen behöver det. Jag känner mig som en liten bacill som måste "utnyttja" vartenda vän och granne när det krisar, och det vill jag inte. De lottar ut ett körkort nu som de gör reklam om på TV....kanske borde jag göra en ansökan?
Okej, ska jag vara helt ärlig så skrämmer det mig att ta körkort. Jag är livrädd så att jag nästan skiter på mig bara tanken på att jag ska sitta i en bil och köra! Hålla reda på alla barnen, typ fem speglar, kolla alla skyltar, rödljus, springade djur över vägarna, folk som går kors och tvärs överallt och dessutom kunna hålla reda på koppling, gas, broms och en jäkla ratt mitt i allt!
Jag börjar nog bli för gammal....

Nej, nu ska jag göra lite nytta i hemmet och gå ut och lägga mig för att sola ;)

KRAM PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!