torsdag 16 juni 2011

Sur och besviken!

Jaha, så sitter man här mitt i natten och är sur över att vagnen inte kom idag som det var utlovat. Åh, jag blir galen! Jag har väntat inomhus med mina rastlösa barn heeela dagen för att inte missa om leveransen skulle komma.
När jag mailade butiken på kvällen så fick jag svaret att leveranstiden är ca.3-6 arbetsdagar ?! Känner mig lite lurad då de hela tiden sagt stolt att de bara har 2 dagars leveranstid...

Men, men huvudsaken är att den kommer, innan midsommar! Annars blir som en galen, hormonfylld kvinna som skulle kunna vända upp och ner på ett hus för att få sin vilja igenom!

Vet ni vad som hände idag då? Jo, Anton kom hem gråtandes och hoppandes på ett ben. Jag trodde han hade sprungit på fotbollsplanen och stukat foten eller nåt, men nej så var inte fallet. Han hade trampat på en geting. Så pass att han fick dra ut getingen ur foten. Han hade jätteont stackarn :(
En minut senare kommer Arvid hem gråtandes och visar upp sitt finger och han säger att han ont, så ont. Då visar det sig att han skulle döda getingen som gjorde illa hans storebror och då stack den honom också! Två gråtandes barn som blivit stucken av samma geting och jag ringer 1177 (sjukvårdsupplysningen), lite smått rädd för att det ska dyka upp en allergisk reaktion hos någon. Men jag behåller faktiskt lugnet.

Det blev ingen allergisk reaktion, skönt, och båda pojkarna mådde bra efter 1-2 timmar. Men jag undrar liksom varför sådana konstiga och extremt ovanliga (som sjuksköterskan uttryckte det) saker händer oss?

Hmmm, tåls att tänka på, känner jag.

Nej, gott folk och kära läsare, nu ska lilla jag gå och lägga mig.

Kram och godnatt-getingfnatt!

1 kommentar:

  1. Fy för getingar. Jag är livrädd för sådana varelser. Kan de sticka två gånger?
    Ha en bra dag
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!