fredag 16 oktober 2009

UNDERBAR MORGON!!!!

Jag sitter här på morgonen och är chockad!
Min dotter hade nämligen ställt sin väckarklocka imorse på 06.00, så när jag gick upp kl.07.00 hade hon kissat, klätt på sig, borstat tänderna, övat på sin matteläxa, packat skolväskan, packat gympakläderna och borstat håret! Hon var dessutom otroligt hjälpsam och hjälpte mig att klä på både Vilda och Arvid. Saga hjälpe även Anton med att tända lampan i hans rum så han kunde se vad han gjorde och sedan så tog hon fram frukosten och hjälpe sina brorsor med att värma risgrynsgröt och servera. Efter det gjorde hon också macka till Anton!!!
Jag fattar INGENTING!!! Vad har hänt? Är hon sjuk? Har hon slagit sig? Ska jag vara orolig eller ska jag bara njuta?
Jag tror jag väljer det sistnämda:-)

Så jag har haft en underbar morgon, minst sagt och nu när de stora barnen har cyklat till skolan (i tid) så är jag ruskigt sugen på 6... Hmmm, Vilda sover gott i babysittern och om jag sätter på spindelmannen på tv:n till Arvid så har vi nog 10-15 minuter helt ostört, det räcker precis. 1minut till att väcka mannen, 2minuter till att övertla honom till 6, 1minut för förspel, 4minuter till härligt 6 (och då hinner det nog dessutom gå för mig) och sedan om inget barn börjat skrika, gråta eller något annat så har vi kanske till och med lite egen tid för att kramas och prata om hur underbart det är att bara fokusera på varandra och kunna ha sex under en längre stund helt ostört!!!

So bye, bye............återkommer om en stund, jag får ju inte missa Rapattack på kanal 5 med Vakna med the Voice (LÖÖÖÖÖVE)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!