lördag 10 oktober 2009

Flera barn...

Jaha, dottern är hos en kompis, mannen är på herrmiddag och jag sitter framför datorn med ett glas vitt vin samtidigt som jag tittar på en film och äter baconchips med pojkarna. Vilda sover tungt i hallen och det är kallt i huset. Jag ska nog tända lite ljus och mysa till det.

Jag känner mig tung i huvudet och har fortfrande ont i halsen. Jag önskar min mamma och min lillasyster kunde var här och hjälpa mig med barnen och hålla mig sällskap, vi har så otroligt kul tillsammans.
Åh, vad jag längtar tillbaka till Stockholm när jag tänker på dem.

Inatt kommer mannen komma hem, antagligen full och stinka alkohol, hihihi, ska nog ha videokameran i högsta hugg den här gången. Han brukar alltid säga eller göra något kul som han inte kommer ihåg dagen efter.

Natten till idag hade jag en dröm... Jag drömde att jag var gravid igen och det var underbart. Det var oplanerat men välkommet, till och med från min mans sida som egentligen inte vill ha flera barn.
Jag känner fortfarande stor sorg över att jag kanske inte ska få den äran att bära ett nytt barn i min kropp igen. Jag är så lycklig över de gånger jag fått vara gravid och att allt gått så bra som det gjort. Men det gör ont i hela mitt hjärta när jag tänker på att det kanske inte blir fler gånger. Jag är en kvinna som är skapt för att få många barn och jag trivs mer och mer med mig själv ju fler barn jag får.

Gode gud, låt min dröm få bli till verklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!