söndag 20 september 2009

I AM BACK!!!

Japp, här är jag! Har haft mycket att göra sista tiden och tiden har fullständigt flugit förbi. Skäms så när jag insåg hur länge sedan det var jag skrev ett inlägg, men nu ska jag bli bättre på det!

Jag flög upp med alla fyra barnen till Stockholm alldeles själv och vi var borta i en vecka. Flygresan gick så bra! Vilda sov, Arvid och Saga spelade GameBoy och Anton gjorde sin matteläxa. Jag själv satt och läste tidningen och var stolt som en tupp!

Väl framme i Stockholm så hade vi fullspäckat schema. Inte en lugn stund! Men vad kul jag har haft det.
Jag har varit mycket med min familj, speciellt min underbara mamma och min typiska tonårs-lillasyster. Vi har haft så kul!
Speciellt nr in lillasyster ska lära mamma hiphop, hahahaha höll på att grava ihjäl mig. Sedan skulle hon lära mig, men halllå, vad tror hon?! Att hon är den enda som kan dansa och att jag är typ någonstans mellan 80år och döden! Nehej du lilla flicka, jag kan faktiskt också dansa. Ändå stod hon och garvade åt mig, det var inte kul! Och det var inte heller kul när jag insåg att jag är alldeles för baktung.
Vi såg på Kändisdjungeln på TV och såg hur Rafael tränade (mums...), efter att han gjort sittups så liksom tog han sats och gungade lite bakåt på ryggen och for framåt och uppåt med hjälp av bara benen, han tog inte hjälp av armarna alls. det såg så lätt och coolt ut och Amelia (min lillasyster) var snabb att visa att hon minsann var lika duktig hon på det (vilket hon såklart var!). Sedan skulle jag prova och gick inte! Jag fick inte upp min rumpa, min tunga, stora feta häck gick inte att rucka från golvet. Den var som fastlimmad!
Sedan skulle mamma prova och det gick inte heller, men det kunde man ju lätt räkna ut eftersom jag inte klarade av det.
Amelia tyckte såklart att det var jättekul, men jag informerade henne ganska fort att det inte är många kvar så kommer inte hon kunna det heller! Då tystnade hon snabbt minsann. HAHAHAHAHA!!!

Resan hem med barnen gick också bra förutom att Arvid kräktes över hela sig och sätet precis när vi landade.
Med Malmö Aviation (som är det bästa resebolag att flyga med) så får man alltid ngot litet att äta under flygresan. Denna gången var det en god sallad med oliver, fetaost, tomater, bulgur, salladblad och dressing. Inget barn ville äta sitt så jag var snabb på att roffa åt mig deras innan flygpersonalen skulla ta och slänga det.
När jag är inne på fjärde salladen så sneglar jag snett bakom mig och inser att jag är mycket iaktagen av tre kostymgubbar. De såg ut som om de tänkte att där sitter en ensam, stackars mamma med 4 stackars barn och hon har säkert knappt råd att ge dem mat och hon blir såklart utan och får då passa på när tillfälle ges. Jag log lite mot dem och stoppade ner plastgaffeln i salladen. När jag sedan skulle ta och dricka upp mitt vatten så råkade jag komma åt gaffeln så att den flög upp och snett bakåt mot kostymgubbarna! Bulgur och dressing skvätte rakt mot dem! Hihihihi, jag bad försiktigt om ursäkt och satt sedan och små fnissade för mig själv resten av resan, eller snarare tills Arvid kräktes.

Nu ska jag läsa min nya bok jag köpt medans småkidsen fortfarande sover!

Hej svej på ett litet tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!