torsdag 7 januari 2010

Träning!

Jag vet, jag vet, jag vet. Har varit urusel på att skriva sista tiden och mycket har hänt. Får se om min amningshjärna ksn komma ihåg allt...?

Min pappa har varit här i Skåne hos oss i två veckor och åkte hem idag. Jag har inte riktigt haft tid för någonting annat sista tiden än att vara med barnen och min pappa.

Ett nytt år är här och det inleddes med champagne, raketer och kramar. Jag gillar kramar :-)
Så nu är det år 2010. Mitt nyårslöfte är att gå ner i vikt. Hela 15 kg och jag har redan gått ner 4,5. Jag har även under en svag stund på nyår lovat att jag ska hänga med och springa Tjejmilen i Stockholm som sker den 5/9, på min sons 8-årsdag. Dessutom så fyller jag 30 år dagen efter så det kommer bli coolt att göra en sådan ska dagen innan man blir typ lite mer gammal med 6-pack på magen och vara snygg som bara den. Med andra ord så ska jag tills dess gått ner mina 15 kilo också.
Jag har nu börjat powerwalka med min granne Sarah och träna på gym med min väninna Andrea. Försöker även äta mindre portioner och inte småäta godis varje dag.

Tror ni att jag kommer lyckas???

Jag ska varje fredag morgon ställa mig på vågen och hålla alla tummar för att siffran blir lägre för varje gång. Undrar om jag ska mäta kroppen också? Hmmm, borde nog göra det. Ifall jag nu kanske kommer bygga upp lite muskler så kommer de ju väga och då kanske jag inte går ner så mycket i vikt.... Ja, jag ska mäta kroppen. Armar, bröst, midja, höfter och lår.

Dessutom så ska jag och Vilda antagligen åka och hälsa på en min bästa väninna, Katarina, i USA. Jag är skitnervös att flyga, men hoppas det kommer gå bra. Jag ska då köpa en ny barnvagn när jag är där. Åker dit utan. Vi får se vilken det blir. Har inte bestämt mig helt än, men det lutar åt en ny Urban Jungle duo.

Nu ska jag lägga tre av fyra ungar (en sover redan) och sedan få vuxentid med min man...hehehe....undrar om min vuxentid betyder samma sak som hans vuxentid....

Godnatt-träningsfnatt!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!