onsdag 30 december 2009

Dagen innan nyårsafton!

Sitter här som en tjock, flebbig och deppig flodhäst. Det är nyår imorgon och jag borde vara glad. Glad, förväntansfull och lycklig. Men det är inte så jag känner mig... Jag hade sett fram emot att fira nyår med ett par vänner, men de gick och planerade annat och ingen annan vill bjuda in i sista stund flebbiga mig med 4 barn, min man och min pappa. Nej, vi blir hemma och så ska vi mysa.
Jag köpte en jättefin klänning i rosa på mellandagsrean. Men den var för liten!!! I storlek 40!!! Fattar inte varför de gör storlekarna så små nu för tiden. För det måste de ju göra, eller?

Förstår ni hur jag kände mig när jag drog upp klänningen och den fastnar vid höfterna? Jag lyckade i varje fall tränga på mig den till slut men kunde inte knäppa dragkedja helt, jag kunde inte heller gå normalt eller sitta ner och knappt andas. Jag vände mig om för att se hur det såg ut bakifrån och rumpan var så inklämd att den blivit helt platt och utdragen. Rumpan räckte sig enda ner till halva låren, typ.

Ska tillägga också att jag har hittat ett helt jättegrått hårstrå i mitt hår. Fy fan, nu går det utför! Men, men jag får väl börja färga håret. Men det är inte så att man hoppar av glädje när man hittar något sådant. Tjock och gråhårig.

Så, gott folk mitt nyårslöfte blir att gå ner i vikt. Och den här gången tänker jag hålla det. Till sommaren ska jag ha 6-pack och vara så snygg och ha ickegrått hår!

Så nu ska jag fokusera på Bingolotto! (Jag lovar min pappa har tvingat mig att spela, jag börjar inte bli gammal!)

Hejsvej-bingopastej!

1 kommentar:

  1. hittade till din blogg via fl, mysig blogg och kul när du skriver om alla dina vagnar. Jag ska snart ha bebis igen o undrar om du har nåt tips på vagn, är sugen på en rosa, då det ska bli en flicka:-)
    sen såg jag i ett tidigt inlägg att ni fixat babyrummet, kan du inte lägga upp lite bilder så man kan få lite inspiration?
    Kram Milo

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!