fredag 25 december 2009

Juldagen!

Igår var det julafton, underbara julafton. Min mans familj kom hem till oss och min pappa kom ner från Stockholm och vi hade en mysig jul tillsammans. Många paket var det och god mat men framför allt trevligt sällskap. Barnen var så glada över alla paket de fick.
Men, ja det finns ett men, jag saknar min familj i Stockholm, mamma, Stefan, Douglas, Amelia, mormor, mostrar, kusinerna Per och Kristoffer. Jag har inte firat jul med dem på 5 år och jag saknar det såååå mycket.

Hur som helst, i morse så smög jag in till min man som fortfarande låg och sov och föreslog lite sex. Barnen var nere och tittade på tv med morfar så jag tyckte det var en strålande idé att passa på.
Så av med kläderna fort som bara den och min man la sig över mig (inget förspel här inte när man har 4 vakna barn och en pappa på nedervåningen) och sätta igång. Efter 2 minut så öppnas dörren av min 9-åriga dotter och hon stannar upp och säger:
- Alltså, har ni sex eller?
Jag börjar fnittra och min man säger åt Saga att vi såklart bara kramas lite och undrar om hon inte kan gå ner till morfar istället. Vi ligger självklart under täcket så hon ser inget.
Hon vänder på klacken och springer ner till morfar och vi hör henne säga:
- Morfar, morfar, mamma och Tobbe gör sex! Hihihihi...

Men, men vilka föräldrar har aldrig blivit lite påkomna?

Jag kommer ihåg när jag kom på min mamma och hennes ute på vårat landställe när jag var 10 år. Men jag kunde ju inte bara låta det vara utan jag blev så nyfiken så jag bestämde mig för att ta fram en stege och klättra upp till fönstret och tjuvkika på dem. Efter mycket krångel att få fram stegen och klättra upp så tyst som möjligt så ska jag kika in. Då står min mammas man och tittar på mig med ett halvsmile och drar ner persiennen. Hur pinsamt var inte det?!

Ja, ja, nu ska jag tända lite levande ljus och få min bebis att somna.

God kväll!

1 kommentar:

  1. Du är ju helt underbar!!! Den tiden kommer för oss också då antar jag, när litet Troll blir större :)

    Det har varit så superstressigt sedan vi sågs hos Paola att jag inte förräns idag haft tid, tagit mig tid, att gå in på din blogg.

    När jag nu äntligen läser blir jag så glad och road. Du skriver så underlhållande och bra. Nu kommer jag titta in ofta.

    Kram!!! Lotten

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!