tisdag 8 december 2009

Dumma Ischias!

Idag så har jag och småbarnen varit i Malmö. Det var trevligt och kul! Tyvärr så har jag fått problem med min Ischias igen och idag i Malmö så började göra mer och mer ont. Jag har gått omkring och haltat som värsta gamla tanten. Det är ju inte så att man känner sig smidig direkt. När vi kom hem igen så ringde jag sjukvårdsupplysningen för smärtan har spridit sig över hela benet och jag har extra mycket ont i ljumsken, knät och foten. De tyckte att jag skulle åka in akut.
Så efter många om och men så ringer jag grannen och frågar om de kan skjutsa mig till akuten. Tio minuter senare sitter jag på akuten och får prata med en sjuksköterska. Hon säger att de tar inte mig för det. Det är inte tillräckligt AKUT.

Så där sitter jag och skäms och så har jag dessutom missat slutet av Desperate Housewives!!!

Jag fick smärtstillande tabletter så jag inte har så ont över natten och började bege mig mot utgången men inser då att jag inte vet hur jag ska komma hem.
Jag vill inte ringa grannen som skjutsade dit mig. Vad ska de tro? Komma och hämta mig igen efter 10 minuter... Då tror de att jag bara driver med dem och jävlas med dem för att de inte ska få gå och lägga sig.
Så jag tar och ringer Taxi istället. Det ena bolaget tar 80 kr och det andra 100 kr. Aldrig att jag betalar så mycket en vardagkväll för ingenting! Dessutom är det en bilresa på totalt max 5 minuter.
Jag kommer på att jag kanske kan få tag i någon annan snäll person som kan hämta mig. Efter lite väntan och ett par samtal till min man som inget kan göra, så ringer en annan granne upp och hon kommer snällt och hämtar mig. Mycket krångel för ingenting.

Men, men nu är jag hemma och jag får se om jag vågar stoppa i mig de starka smärtstillande jag fått.

Godnatt-ischiasfnatt!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!