måndag 18 januari 2010

Förbannad hemmafru!

Jaha!!! Så kommer mannen hem och vad händer då?!?!?!?! Jo, han kommer in i vardagsrummet, jag sitter och ger bebisen mat och har verkligen längtat efter min man idag. Tycker det är kul och skönt att han kommit hem och ser fram mot att höra om den första dagen på jobbet. Men vad händer då??? Jo, han säger:
- Öh, Hej! Jag ska skynda mig att klä om till träningskläder har lite bråttom!
Jag blir så FÖRBANNAD!!! MÄN! Faan att de bara ska tänka på sig själva! Han har varit borta sedan kl. 07.45 imorse och kommer vara borta hela veckan mellan 9.30 till 19.45, förutom lördag och söndag.
Jag hade inte alls varit så sur om han kunde kollat med mig först om det var OK att sticka och träna direkt. Tänk om jag hade tänkt att få lite till mig själv eller bara det att få laga mat utan hungriga, trötta barn på höften.

Ja, ja, jag kan tydligen inte förvänta ett sådant tänkande av min man. Kan ju lika gärna vara ensamstående. Då får man i varje fall bestämma själv hur hemmet ska se ut och så blir man inte besviken om och om och om igen...

Nu ska jag servera maten jag snabbt slängt ihop och där efter lägga min extremt trötta 2-åring som inte sovit på hela dagen.

God kväll!

3 kommentarer:

  1. Vi kan väl ta en fika någon dag så ska jag berätta om mitt sk liv :) Skiljer sig inte allt för mycket från ditt inlägg...

    SvaraRadera
  2. Ja, gumman vi gör det. Vi kanske ska flytta ihop istället ett hus och männen i det andra. Så kan jag vara med under förlossningen istället och så stöttar vi varandra och fårstår varandra :-)

    SvaraRadera
  3. Haha, Victoria. Det är ju ändå trots allt Fredde som "stoppat in bebisen" i min mage (Mika säger i alla fall att det var så det gick till...)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!