tisdag 12 januari 2010

Rutiner!

Idag så har vi äntligen kommit in i vardagen. Skolan började, så som dagis och jag ser fram emot läxläsningar med barnen samtidigt som jag lagar middag, mysiga middagar där barnen berättar ivrigt om vad som hänt på skola och dagis, se till att barnen borstar tänderna samtidigt som jag viker, hänger och lägger i ny tvätt. För att sedan pussa dem godnatt och göra en kopp te och gosa in min i våra mysiga rosa soffor och titta på alla mina program som jag har inbokat på vardagskvällarna.

Åh, vad livet är underbart!

Idag så började jag mitt bantarliv på allvar. Jag startade dagen med en kopp te och var sedan iväg och lämnade Arvid på dagis. Tog en rask promenad hem. Gjorde iordning lunch med en kycklingfilébit med en tomat, gurka och lite fetaost till. Till efterrätt blev det en apelsin. Duktig Victoria :-)

Igår kväll sa min man till mig när jag tog av mig alla kläder för att krypa ner i sängen:
-Älskling, vad snygg kropp du har! Fast du behöver gå ner minst 10 kg...

Japp, det ska jag! MINST 10 kg! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!