söndag 31 januari 2010

BIO

Nu ska vi snart gå på bio och båda småbarnen sover. Jag hoppas de sover hela tiden så inte barnflicka får panik.
Vi ska se Snabba Cash, hoppas den är bra, jag känner på mig att den är det. Jag ska köpa mig en godispåse, en coca-cola och bara njuuuuuta.

En annan nyhet är att min 7-årige son har bestämt sig för att bli vegetarian fast han vill äta blodpudding och fisk. Jag tycker inte det gör någonting. Vi har pratat om att försöka äta mindre kött här hemma och jag har fått så mycket bra tips från www.familjeliv.se på recept. Så nu känns det som ett ypperligt tillfälle att börja med det.
Dessutom så ska jag börja köpa svenskt kött. Min kära mor berättade för mig om hur det behandlar djur när de avlivas och det är fruktansvärt. I Sverige är det förbjudet att låta djuren lida och därför tycker jag det är värt vartenda krona att stödja det och köpa Svenskt kött.

Det blir nytt i vår familj, mindre kött och när vi köper kött så blir det SVENSKT!!!

Åh, vad jag är godissugen nu....12 minuter kvar tills barnflickan kommer.....gött!

KRAM!

.

1 kommentar:

  1. ja håller helt med dig. vi kör på svenskt eller kravmärkt kött!!!!!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!