tisdag 21 juli 2009

Oj, det var lääänge sedan!

Insåg nu att det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg, fy skäms på mig!

Uppdatering;

Min väninna Angelica har kommit till Skåne, äntligen, för att vara med under förlossningen. Jag har insett att jag nog kommer få den där roliga förlossningen som jag önskat mig när hon är med. Hon är nämligen helt crazy!!! Kombinerat med lite lustgas som jag ska bjuda min man på också så lär vi nog ha superkul!
Var hos barnmorskan igår och en hinnsvepning gjordes, så idag har slemproppen verkligen börjat gå och sammandragningarna känns mer.
Inatt ska det vara "svart" måne enligt barnmorskan och då föds det fler barn, så vi tror på att bebis kommer inatt. Visserligen är det lite drygt 2½ vecka för tidigt men jag tror de har räknat fel;-)

Anton och Saga tycker det känns skönt att vara hemma och Anton är så glad över sitt nya rum med ny säng. Katten börjar bli hemmastadd också, så nu är vi en riktig "svennefamilj"! Hahaha, det är underbart!

Önskar så mina föräldrar kunde komma ner hit och hälsa på. Mamma var här senast för ett år sedan och min pappa för 1½år sedan! Hmmm, mamma har lovat att hon kommer i Augusti, jag hoppas hon håller sitt ord!

Igår sydde jag gardinerna till bebisen rum och inhandlade en jättesöt lampa också. Så nu ska bara gradinerna upp, rullgardinen likaså, lampan ska på plats och en matta ska fixas. Byrån ska in och fyllas med babiskläder och ja, just det jag skulle ju tapetsera också. Har aldrig gjort det tidigare, men det blir säkert bra!

Idag har vi köpt present till min lille son Arvid som fyller 2 år på söndag, det blev en tramptraktor med släp, han kommer bli superglad!

Jag har också filat mina fötter, smort in dem och målat tånaglarna mörkrosa, det hamnade lite nagellack utanför, vet ni hur jobbigt och svårt det är att måla tånaglarna när man höggravid???

Nu ska jag sysselsätta mig med något så att mina sammandragningar kommer igång på ALLVAR!

Hej svej, leverpastej!

1 kommentar:

  1. jepp jag VET hur svårt det är att måla tånaglarna eller om vi säger så här. Måla tårna är mer passande :-D

    Lycka till nu o vi håller tummarna för en totalt underbar förlossning.

    kram/ Sabina (zina)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!