lördag 25 juli 2009

Lillasyster-yster!

Jag har en lillasyster som är 14 år och en lillebror som är 16 år, "rolig" ålder... Jag kommer ihåg när de föddes och våran mamma och jag pratade om hur gammal jag kommer vara när de är är tonåringar (jag var då 13år när brorsan föddes och 15 år när syrran föddes), ja, och så nu är man där!!! Vart tog tiden vägen!

Jag har nästan alltid känt mig ganska ung, snygg och fräch (självförtroendet var det visst inget fel på) och så sist jag var i Stockholm för att hälså på la familja så insåg jag att syrran har ju verkligen börjat få tuttar och ett mer kvinnligt utseende. Smink och hårförlängning och en jäkla massa tjat om hål i naveln är typ hennes liv. Jo, KILLAR och KOMPISAR är ju också det enda som gäller.
Jaha! Jag som trodde hon ville komma ner till Skåne och hjälpa sin höggravida syrra och umgås. Ni vet, sitta och snacka, dricka te, ta promenader och ta hand om ungarna. Men, nej, då vill hon hellre vara med kompisar!

Det här med hål i naveln, inte trodde jag att det fortfarande var mode! Jag tjatade också om det när jag var i hennes ålder, men fick inte göra det. Till slut så gjorde jag det själv och det slutade i infektion och ett fult ärr som jag får dras med (fast nu syns det inte så mycket eftersom jag fått bristningar från ALLA mina graviditeter). Men tror ni hon vill lyssna på mig? Såklart inte!

Jo! För att återgå till min senaste Stockholmsresa, mamma tog med oss syskon på Bounce (för de som inte vet så är de en asbra dansgrupp som uppträder), och jag är gravid i 6:e månaden. Under uppträdandet så går dansarna ner på golvet bland alla i publiken och bildar fyra ringar. Vi står runt en ring och en dansare (som min syster bara totalt dreglar över, okej jag erkänner han är väldigt snygg) ställer sig i mitten och dansar. Sedan så går han runt i ringen och vänder sig om mot oss. Jag tror ju att han kanske ska bjuda upp MIG, eftersom jag brukar få den slags uppmärksamheten, han går fram mot oss, sträcker ut sin hand, och jag känner pirr i magen, kanske ska JAG få dansa med en proffsdansare inför publik och allt! Men i nästa sekund så är det min syster han drar upp!!! Jättekul för henne! Jo, allvarligt jag tycker det! Men erkänn, hade det inte varit coolt om han bjudit upp gravida "lilla" mig?
Då insåg jag att hon börjar bli stor och hon är ju en riktig snygg och slank pingla (måste hon fått från mig).
Bara hon inte börjat hångla och så där, för det får man ju inte göra förrän man minst är 18-20 år.

Hur som helst, hon smsar mig ikväll om att jag tydligen måste blogga minst en gång om dagen, alltså vem tror hon att hon är? Tror hon inte jag visste det? Så OFF är jag faktsikt inte!
Men jag älskar henne ändå!

För att återgå till mig så har jag bakat, städat, stått på alla fyra och skrubbat mattan (once in a lifetime, bara för att få igång förlossningen) tvättar 5 par skor, storhandlat, legat på spikmatta och fått hjärtat i halsgropen 2 gånger! ( Ena gången var för att Angelicas son som snart är 3år höll på att bli påkörd av en bil som backade på parkeringen vid ICA och den andra för att min lilla son ramlade baklänges från sin matstol och landade på huvudet)

Nu ska jag bara slå in presenterna!
Sedan ska jag bada och lyssna på avslappnings-CD för gravida med levande ljus och sedan sova!

Natti, natti underbara människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!