torsdag 16 juli 2009

Ingen bebis bara en massa förvärkar! Nu ger jag upp!!!

Seriöst, hur svårt ska det vara att få NJUTA av sin graviditet? Hade värkar tilll ca. kl.12.00 idag och sedan började de avta. Ja, ja, jag vet att jag är mångföderska och att man får i regel mer och mer jobbiga förvärkar ju fler barn man får, men den här biten är faktiskt inte så kul.

Vet hur det blir efter jag fött, jag glömmer ALLT det jättejobbiga och blir avis på alla gravida. Jag älskar min gravidmage och känna alla sparkar, rörelser och när barnet hickar. Men jag önskar jag kunde få ha lite mindre ont bara...

Så, nu tänker jag inte bläa av mig mer!

Något som är kul är att min stora son har idag fått en ny säng och han vet ingenting. Så när han kommer hem imorgon från Stockholm så kommer han bli sååååå glad! Han har önskat sig en loftsäng i 2 år nu och äntligen får han en!

Imorgon ska jag göra klart på hans rum, rensa och sortera. Sedan ska vi in till Malmö för att träffa en väninna till mig och titta på deras nya hus. Efter det så SKA jag till Ikea och Stoff&Stil för att efter det hämta mina underbara barn på flygplatsen!

Måste fixa mina fötter... Som jag tidigare nämt så kan jag verkligen inte se ut så här om fötterna när jag ska föda!

Förresten så vägde jag mig igår och det var nog bland det dummaste jag kunde göra. Fy fasiken vad jobbigt det var. Jag som verkligen varit stolt över att jag inte gått så mycket i vikt denna graviditet och så har jag helt plötsligt ökat jättemycket i vikt. Känner mig som värsta elefanten med de gräsligaste humörsvängningarna någonsin!

Får ej glömma att fixa mina fötter...

God natt!

1 kommentar:

  1. Tillhör ju oxå skaran som älskar att vara gravid men inte vill man gå omkring o ha ont. Kram till dig!

    Ang fötterna så hade jag kvällen innan förlossningen gjort ett fotbad, skrubbat o filat o målat naglarna i silverglitter *haha* duschat o rakat o putsat ;-)

    På förlossningen fick jag faktiskt en kommentar från bm.
    - Vilka välvårdade o fina fötter du har. Fint nagellack! :-D

    Det var meningen, så är det bara ;-)

    Lycka till nu o håller tummarna för att det sätter igång av sig självt.

    kram/ Sabina (zina från familjeliv)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!