fredag 31 juli 2009

Nu börjar svullnaden verkligen komma!

Nu är det precis 1 vecka kvar till beräknad förlossning, herregud! Nu börjar jag bli sådär gravidsvullen, fingrarna ser ut som prinskorvar och mina ringar sitter fast, näsan ser ut som en infekterad potatis, ansiktet ser över lag allmänt svullet ut och hur mycket jag än sminkar mig så känner jag mig inte fin och resten av kroppen liknar mer än överviktig flodhäst än en vacker höggravid kvinna. Det enda positiva är at tuttarna är STORA!
Min dotter, Saga som är 9 år, sa här om dagen; Mamma, du har solat dina tuttar alldeles för mycket, de är ju helt mörkbruna!!!
Hihihihi, för de som inte vet så blir bröstvårtorna och vårtgårdarna helt mörka när man är gravid.
En annan rolig kommentar kom från min son Anton som fyller 7 år snart. Han säger till min man när kommer ut från duschen; Tobbe, din snopp ser ut som en troll-snopp!!! Hahahahahaha!
Är inte barn alldeles underbara!!!

Vi fick en kattunge för ca. 3 veckor sedan och jag var och inhandlade massor med kattsaker, allt i rosa, eftersom det var en liten tjej, Astrid. Men så har jag börjat ana att det kanske är en kille då det ganska tydligt syns något pungliknande "där bak". Japp, visst hade rätt! Våran Astrid har snopp och pung och är där med en HANE!!!
Saga är helt förtvivlad! Vi försöker nu vänja oss med att kalla katten, Asterix (fast jag tyckte Trans-Astrid var bättre) istället för Astrid och säga han istället för hon och honom istället för henne.
Så nästa anhalt efter att bebisen kommit blir: Djursjukhuset för KASTRERING!!!!!!!!!! (500kr fattigare blir man då)

Vad ska man göra en dag som denna då? Mulet är det, fast solen tittar fram ibland. Känner att jag måste göra något som skingrar mina tankar från förlossnignstecken. Hmmm, Tosselilla kanske? Ska övertala mannen till det nu, vi får se om jag lyckas!

Hör av mig snart igen!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!