lördag 29 augusti 2009

Lördagseftermiddag...

Arvid är dålig och gnäller, gnäller, gnäller... Jag tycker så synd om honom. Vilda sover, Saga har sin kompis här hemma och till min förvåning så får Anton vara med dem och leka!

Idag ville jag verkligen gå ner på stan med Tobbe. Visa honom de stövlar jag hittat på Scorett och hoppas, hoppas, hoppas på att jag får de i födelsedagspresent. Men nej, han ville inte gå på stan! Typiskt!!! Män! Varför tycker de att det är så tråkigt att gå på stan? Dessutom ville jag stolt gå omkring med mina fiiiiina vagnar. Har en ny sufflett till min ena vagn i ceriserosa och har matchat det med en ceriserosa väska, passar även mina ful-snygga ceriserosa plastsandaler. Åh, hade kunnat göra en assnygg make-up till det. Tobbe hade kunnat ha den nya tröjan som är lite mörkare ceriserosa så hade vi alla matchat varandra.... Men istället blev vi hemma HELA dagen. Ja, ja man kan inte få allt här i livet.

Snart är klockan sex och jag funderar på vad vi ska äta till middag. Orkar inte stå länge vid spisen, men jag är så sugen på något riktigt gott. Lite plock hade varit gott. Ostar, oliver, bröd, kex, torkad skinka, lite grönsaker och frukt och ett glas vin. Mmmmmmmm.


Min man går gunt och dammsugar nu och stirrar på mig, så jag måste nog sluta skriva nu, men återkommer som vanligt när jag får ännu en lugn stund.

Hej, svej galonpastej!

2 kommentarer:

  1. Åh låter som en finfin vagn ju.. Är faktiskt lite avundsjuk eftersom jag inte har en rosa, dock har jag en rosa skötväska.. Något rosa måste jag ju ha :-)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!

    Tack för senast. Va riktigt härligt att få träffa dig och din fam igen. Vilda är så liten och bedårande och Arvid stal mitt hjärta!!!

    Hoppas han mår bättre och att ni andra klarat er ifrån att bli smittade!

    Hoppas oxå att vi ses snart igen

    Love
    Maria

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!