tisdag 25 augusti 2009

Jag MÅSTE bli bättre på det här!!!

Mina dagar bara rullar iväg och ändå gör jag inte så mycket. Tar hand om barnen, beundrar min bebis, lagar mat , går till lekplatsen, promenerar tvättar och handlar är på ett ungefär vad mit liv går ut på. Men jag älskar det! Min man tycker jag ska städa mer, men han är så pedantisk så han kan nog aldrig bli nöjd, tror jag.

Hur som helst så måste jag bli bättre på att skriva här i min Blogg! Fy skäms på mig! Vill göra det, men andra saker har en tendens att komma emellan.

Från och med måndag ska jag börja träna. Nu ska mina överblivna kilon BORT! 15 kg ska tränas, slitas och svettas bort. Jag vill komma in i mina gamla jeans som jag hade för 5 år sedan till nästa sommar.
Jag ska varje måndag följa med min granne, Petra, på pilatespass. Sedan så tänkte jag börja göra lite övningar hemma och börja springa på kvällarna. Hahahahaha, vilket skämt! Jag springa??? Men prova tänkte jag göra. Jag varnar er, om ni hör något som påminner om en flodhäst som flåsar högt så Ystad vibrerar och steg som är tunga som en elefants så är det bara Victoria som joggar!
När jag var 14-15 år så gjorde jag 100 sit-ups, 100 armhävningar och 100 rumpövningar nästan varje kväll! Shit alltså! Resultat därefter, rutor på magen, snygg kropp och en rumpa som killarna kunde döda för att få klämma på! (Men det fick de såklart inte...)

Allt skriveri och tänkande på träning fick mig plötsligt att minnas när pappa berättade för mig när min mamma skulle börja träna efter det att jag fötts.
Pappa vaknar en morgon och inser att något konstigt händer i rummet... Han vänder sig om och ser mammas mörka hår, uppsatt i hög 80-tals hästsvans, studsa upp och ner vid sängkanten och den förflyttar sig runt sängen och tillbaka. Han sätter sig upp undrande. Då ser han att mamma "går" på rumpan runt sängen!!! Det är verkligen någon jag hade velat se! Det skulle tydligen ge en fast och läcker rumpa att göra sådana övningar! Kanske det fungerar...

Nu ska jag gå och lägga mig med mina småttingar. GOD NATT!!!

3 kommentarer:

  1. Ställ inte så stora krav på dig, du är skitsnygg ändå!!!

    Se ya tomorrow :-D

    Kramar!!!!!!!!!!!!!!1

    SvaraRadera
  2. Jo du är alltid skitsnygg, men några kilo skulle behöva bort. På mig med - jag utmanar dig! 7 kr till nyår - vad sägs?

    SvaraRadera
  3. Jag menar 7 kilo givetvis ;-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!