lördag 22 augusti 2009

Jag grät som om världen skulle rasa samman!

Idag så är det tre veckor sedan Vilda föddes och morgonen började så bra.

Jag blev väckt kl.06.17 av Arvid och sedan så låg vi och drog oss till kl.08.30. Jag tog en lång och skön dusch alldeles själv och sedan så gick vi ner för att äta frukost. Efter frukosten så går jag in i min mobil för att kolla ett par bilder som jag tog i slutet av graviditeten och inser att det saknas hur mycket bilder som helst!!! De är borta! Bilderna från Juli och alla bilder från BB och första tiden här hemma. Jag blir totalt knäckt! Jag gråter FLODER, och vet inte vad jag ska ta mig till. Bilder för mig betyder så mycket, det är något man aldrig kan få tillbaka. Jag skriker här hemma och är bara totalt hysterisk och tårarna forsar ner för mina kinder.
Tobbe försöker hitta en skyldig, men jag bryr mig inte, bilderna är ändå borta...
Tobbe går direkt och hämtar sin adapter för att kunna ta mitt minneskort från mobilen och sätta in den i min dator och spara alla de bilder jag har kvar. Jag sitter och storbölar fortfarande och det känns som om tårarna aldrig kommer ta slut. Efter en kvart så säger Tobbe;
-Men Victoria, här har jag massor med bilder från bl.a. BB.
-Vaddå? säger jag. Vilka bilder?
-Kom och titta! säger Tobbe med en viss lättnad i rösten.
-Jag orkar inte komma, du får komma till och visa, lyckas jag få fram mellan tårarna.

Tobbe sätter sig bredvid mig och jag inser att där är alla mina bilder!!! Då blir jag så glad att jag gråter av ren lycka!!!

Härligt, underbart och helt fantastiskt att bilderna finns kvar! De är nu sparade på datorn och nu ska jag bara samla ihop mig efter min totala gråtattack.



Här kommer några få bilder som jag trodde jag förlorat.....
Anton med Vilda

Nästan alla mina älsklingar!



Vilda tuttar på BB


Saga redo för att gå på 70-tals kalas! Några timmar senare så startar värkarna...



Fixar fötterna inför förlossningen den 21/7




Jag fotas av Marit Lasson!
(Dålig bildkvalitet eftersom jag fotat fotot)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!