fredag 21 augusti 2009

Fredagskväll!!!

Ja, det är fredag, klockan är 20:13 och vad gör man? Jo, jag sitter vid en laptop och min man sitter vid en annan, mitt emot varandra! Saga och Anton tittar på film i Antons rum, Arvid sover i våran säng och Vilda halvsover i vagnen.
Vi borde egentligen tända lite ljus, ta fram lite godis och något gott att dricka och bara mysa. Kanske borde jag ställa mig framför honom och helt enkelt göra något jag aldrig gjort förut; STRIPPA!!! Fast förresten, det var nog ingen bra idé, har ju inte direkt återfått kroppen än, dessutom har jag fått massor med nickelutslag på magen från knappen på mina "vanliga" jeans som lyckats klämma på mig. Så det skulle nog mera bli ett fiasko...

Vi var ju på kräftskiva hemma hos våra grannar för 1 vecka sedan. Det var riktigt kul och otroligt trevligt! Det blev ganska sent, jag och barnen kom hem vid kl.02.30.
Det var kaotiskt när vi kom hem. Direkt när vi steg innanför dörren så vaknade både Vilda och Arvid och var ledsna, de hade sovit tungt i dubbelvagnen i timmar med ljud omkring sig, så jag fattar inte varför de vaknade. Det var som om de inte ville hem! Anton fick jätteont i magen och satt på toa i hundraelva timmar och Saga var som en trött zombie som knappt kunde gå upp för trappan.
När jag till slut fått upp alla barn i sina sängar och fått dem att somna om så var jag så trött att jag somnade utan att jag ens var medveten om att jag ens stängt ögonen. Tyvärr så blev jag väckt en halvtimma senare av att Tobbe kom hem och hade efter det svårt att somna om. Typiskt män att tro de är tysta när de ska smyga omkring och göra sig iordning för natten på fyllan och villan!

Nu för tre veckor sedan så nattade jag Arvid och var sååååå höggravid, hade då ingen aning om att några timmar senare så skulle jag vara på BB med lilla Vilda i famnen. Åh, vad jag längtar tillbaka till för tre veckor sedan. Det är något magiskt med allt det där fast men inser inte just då. Önskar jag kunde spola tillbaka tiden ibland just för at få uppleva det igen. Jag skulle kunna prata om min förlossning och om allt omkring i timmar! Fast VEM vill höra på det???

Nu ska jag faktiskt stänga av datorn och försöka förföra min man... God natt på er!

Ps. Någon som vill ha en katt? Vi skänker bort våran katt, Asterix, till någon snäll person som älskar katter. Hör gärna av er i så fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!