torsdag 22 april 2010

Shoppaholic

Okej, jag erkänner; JAG ÄR SHOPPAHOLIC! Men vem är inte det? Den som inte är det är nog inte fullt normal, inte om man är kvinna i alla fall. Idag så fick jag tillbaka 1500 kr för ett par skor jag fick i present i September förra året. Jag reklamerade de för klacken gått sönder. Eftersom de inte dessa kvar och för att det inte gick att laga så fick jag alltså pengarna tillbaka. Tråkigt på ett sätt eftersom jag ÄLSKADE dessa stövlar, men på ett annat sätt var det bra för jag gick direkt och köpte mig nytt! :-)
Jag fyndade också. En klänning, en tunika, en tröja, 3 diadem och två par skor. Dessutom har jag 500 kr kvar! Jag älskar att fynda!

För någon väcka sedan så gjorde jag en "Shoppaholic test" och svaret var ju självklart.

Blir du lugn och glad i kroppen när du fått shoppa?

*JA

Känner du dig nere när du inte har råd att shoppa?

*JA

Får du en kick av gå runt och hänga undan kläder utan att sedan handla dem?

*JA

Får du en större kick om du faktiskt sedan handlar det?

*JA

Om du hittar världens rea och shoppar loss totalt, är det bättre än en orgasm?

*JA

Om du svarat mer än hälften "JA" så har du det under kontroll, har du svarat alla "JA" så är du lätt störd och kommer nog behöva hjälp i form av terapi. Har du svarat mest "NEJ" så borde du slänga av dig dina ruttna kläder och unna dig något nytt!

Psykologen nästa ;-)

Hejsvej-shoppapastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!