tisdag 13 april 2010

Majblommor

Idag kom min dotter hem från skolan med sina efterlängtade Majblommor som ska sälja. Detta är en tävling och dessutom så får de hela 10% av vad de sålt till egen ficka. Saga har pratat om det här nu i en vecka och varit väldigt orolig för att hon inte ska få något sålt. Eftersom hennes kompisar har familj i Skåne så köper ju de Majblommor av dem och får därmed "försprång".

Men vilken tur att Saga har en sådan engagerad mor för så fort jag såg de andra ungarna springa och ringa på runt i vårat område ringde jag alla de jag känner och sa typ att skulle vara snällt om de köpte Majblommor av Saga. Alltså jag hotade inte eller något sådant, typ. Jag bara sa att om de inte köpte Majblomma av min dotter så skulle bli arg, galen, säga upp bekantskapen, förfölja dem, förstöra deras rabatter, konstiga samtal mitt i natten skulle ske och så ;-) Jag har även sprungit omkring som en galning och stoppat alla de jag någonsin haft någon som helst kontakt med sagt att min dotter säljer Majblommor och undrat om de vill köpa någon av henne.

Jaja, kanske lite fuskigt, men vem gör inte så för sitt barn??? Dessutom så tycker jag det är så tävlinginriktat. Varför kan de bara inte få lära sig att sälja Majblommor för den goda sakens skull och INTE för att den som säljer bäst ska få Diplom! Blir faktiskt rätt så upprörd. Jag vet ju hur min dotter är och jag vill inte att hon ska bli besviken och ledsen om hon inte sålt så bra som andra.

Ja, ja vi lär ju få se hur detta slutar... Risken är ju att jag kommer lägga mig i allt för mycket. Engagerad mor som man är.

Förresten; Någon som vill beställa en Majblomma?

2 kommentarer:

  1. å nej, har redan köpt av en unge utanför Willys! Ställ henne utanför ÖB eller nåt! (låt henne skolka och sälj, då är ingen annan unge där ;-))

    SvaraRadera
  2. Vi har fått stipendium av Majblomman tre gånger, så vi har kunnat åka på semester (legoland, astrid lindgrens värld och hälsa på släkten i Österrike). Inte alltid lätt att klara själv när barnet har särskilda behov och man inte kan jobba. Tack till alla som säljer och köper majblommor!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!