måndag 26 april 2010

Yo´midsommar!

Ny vecka, ny dag och nya tag! Solen skiner här i Ystad och jag hoppas innerligt att värmen kommer mer och mer nu. Jag är så trött på kallt väder nu.

Idag ska jag nog fixa inbjudningarna till grannarna inför Midsommar. Verkar som om ingen annan tänker ta tag i det i år, så jag gör det igen. Jag tycket förvisso att det är rätt så kul! Midsommar i Ystad är ganska stor skillnad jämfört med Stockholm. Här i Ystad verkar det som om man firar mer med vänner medans i Stockholm så tycker jag att man firar midsommar mer med familjen.
Min önskan är ju att jag kunde få ner min familj från Stockholm och fira med båda familj OCH vänner, men det är omöjligt.
Det jag älskar med midsommarfirande i Ystad är alla dessa roliga snapsvisor som typ ALLA kan. Jag känner mig alltid helt utanför för jag kan ingen. Hahaha, men vad jag skrattar!!!

Förra året när barnen skulle dansa runt midsommarstången så skulle jag vara sångfågel...fy farao! Jag har verkligen ingen bra sångröst och så sjöng jag fel. Istället för "Räven raskar över isen..." så blev det "Röven raskar över isen" hahahaha!!! Nej, i år får någon annan vara sångfågel.

Hejsvej-midsommarpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!