söndag 18 april 2010

Ingen bra start på den här dagen!

Åh, jag är så arg och besviken på min man! Han skulle ut igår med en nära vän till honom. De har inte varit ute på 2 år så det skulle bli jättekul. De möttes upp i Malmö och sedan så lovade Tobbe mig att han skulle med sista tåget hem eftersom detta är han första lediga helg på nästan 4 veckor! Jag föreslog till honom att skulle mötas upp i Ystad istället eller att han skulle ta en taxi hem eftersom sista tåget går kl.01.19 och det nästa efter det går kl.07.19. Men nej, nej, han ville verkligen hem med sista tåget förr att orka umgås med oss i familjen på söndagen (idag).

Vid kl.00.05 får jag ett sms där han skriver att han stannar kvar i Malmö och undrar om jag blir sur? Såklart jag blir! Han lovade mig att inte ta 07.19-tåget för då är han inte hemma förrän kl.08.30 och sedan kommer sova bort hela dagen!

Men sitter jag här, med alla barnen. Klockan är nu 10.18 och mannen kom hem för nästan 2 timmar sedan. Han sover tungt och högt snarkandes.

Å ena sidan så vill jag verkligen och innerligt unna honom en kväll med en av sin bästa kompis, men det är i bekostnad på oss. Hade han inte jobbat så mycket helger så hade jag inte brytt mig.

Han berättade för mig att de hade druckit sprit ur en coca-cola flaska som hans kompis tagit med sig bakom en kyrka i Malmö. Fattar ni?! Två 36-åriga män står i buskarna bakom en kyrka och halsar i sig ren starksprit upphälld i en tom coca-cola flaska för att de vill spara pengar!!! MOGET! Eller inte! Fan, man skäms ju ihjäl. Undrar om de stötte på några 15-åriga polare i buskarna? Hahaha, hur lät det?!

Ja, ja, vi får väl se hur denna dagen slutar. Mannen kommer väl hasa upp sig vid 16-17-tiden om inte brutalt väcker honom tidigare...
Hmmm, kanske ska göra något riktigt hemskt. Typ "råka" spilla ett glas kallt vatten på honom, eller så binder jag fast fötterna och kittlar honom, eller så kan jag ju ge alla barnen instrument och säga att de ska spela högt för pappa. Vad mer kan man göra? Någon som kan tipsa mig? Vill ju inte att han ska tro att han ska få ligga och sova hela dagen ostraffat!

Åh, jag verkligen känner hur lilla djävulen växer i mig.... Hehehehe!

Hejsvej-hämdispastej!

1 kommentar:

  1. Hade samma dilemma för några dagar sen....men han e ju bara 30 ;-).........jag var as sur ska jag tillägga!....i flera dagar...så jag förstår dig. Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!