tisdag 18 januari 2011

Sjuklingarna

Igår vid lunchtid så kände jag att jag började må dåligt igen, extrem huvudvärk som kändes i hela nacken och fram till bihålorna. Jag började även att må illa. Några timmar senare efter lidande av magont och huvudvärk så fick jag så snabbt jag kunde med gipsat ben ta mig till toan för att kräkas. Fy farao säger jag bara vad jag kräktes!

Sedan var det min son Arvids tur strax efter mig. Och sedan min man Tobbes tur strax efter honom. Vi tre låg i sofforna och bara led i timmar. Tack och lov så har man duktiga stora barn som hjälper till när det verkligen behövs. Saga gjorde middag till henne, Anton och Vilda och de servade oss med både det ena och det andra.

Jag började sakta må bättre framåt sen kväll, förutom huvudvärken som var extrem. Vi bestämde oss för att jag skulle sova nere i vardagsrummet med Vidar så skulle Tobbe sova med Arvid i vår säng.

Nu mår vi lite bättre och jag hoppas och håller alla tummar för att Saga, Anton och Vidar klarar sig från kräksjukan.

Känns som om jag bara har tråkiga inlägg att komma med, men det har verkligen varit tufft senaste tiden. Det bästa som hänt senaste tiden är ju att vi fått världens finaste bebis och han är verkligen underbar!

Hoppa ni alla där ute håller er friska och inte går och halkar och bryter något.

KRAM PÅ ER!

6 kommentarer:

  1. Fy sjutton vilket elände... Krya på er nu!

    SvaraRadera
  2. Det är jättejobbigt när så många i familjen blir sjuka. Jag har inte magsjuka men mina Barnbarn har smittat mig med snuva och värk i kroppen. Jag sov större delen av gårdagen. Mår lite bättre idag men det känns lite snurrigt i huvudet. Skulle behöva gå ut men det är jättehalt här hos mig.
    Krya på Er allihopa.
    Kramis
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Fy era stackare! Hoppas verkligen att lille killen inte få det nu. Krya på er!

    SvaraRadera
  4. Stackare! Hoppas ni kryar på er snabbt och att resten av familjen klarar sig!

    SvaraRadera
  5. hmmmmmmmmmmm ja nä'äe inte har detta nåt vårat hus ännu...........hoppas VERKLIGEN vi slipper detta. mn troligtvis åker man nog på en känga av denna årligen återkommande åkomma. Jag tycker så synd om er.............NYÖDD........GIPS........INFLUENSA............O NU........MAGSJUKA.........när e droppen överrunnen???? ja Snälla skicka inte över anton.......hahahha ja fast har det kommit så komer det ändå.............LÅT UNGARNA LEKA...........HAHAHAHAHAHA..............ja jag behöver MINST 10 kg väck så det e eg välkommet.........faswt kanske inte på det viset......nä låt killarna leka för de träffas ju ändå i skolan o där e det ju 350 kids så sannolikheten e ju liten att man INTE ska drabbas... kraaaaaaaaaaaaam o krya på er!!!
    vill så göärna komma över fme e n liten present men väntar tills ni e friska igen!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!