lördag 15 januari 2011

Ni kommer aldrig tro mig!

Det som inte fick hända nu, som jag bävat för, är att maginfluensan skulle komma till vårt hus. Självklart så har lilla Vilda spytt idag, förvisso "bara" två gånger, men det var två rejäla gånger. Nu sitter vi här och bara väntar att någon mer i familjen ska börja må dåligt och kräkas. Det värsta skulle vara om lille Vidar skulle bli smittad, herregud en sådan liten bebis måste bli uttorkad hur lätt som helst.

Jag ber till gud att detta bara var något tillfälligt som just Vilda fick och att det nu inte händer något mer...

Annars så kan jag berätta att Arvid har slutat med napp igår. Min man tog honom till tandläkaren igår, en vanlig rutinkontroll, och det visade sig att hans bett hade börjat förändrats pga nappen och att vi måste se till att han slutar med napp omedelbart.

Så igår fick han inte nappen något mer och idag så lämnade Arvid in napparna till en leksaksaffär och fick välja en leksak istället. Han valde en IronMan med bil. Den var på rea och kostade 399 kr (?!). Så himla dyrt! Men vi hade lovat honom en IronMan innan så Tobbe fick bita i det sura äpplet och betala. Tyvärr så gick bilen sönder efter 2 timmar så det blir att reklamera den imorgon, om sjukdomarna tillåter.

Vidars navlesträngsplutt ramlade av igår och jag har slutade blöda i förrgår. Eftervärkarna har inte känts av på några dagar nu men mina bröstvårtor lider. Men snart så vänjer de sig, jag vet ju det. Nu är det bara 11 dagar kvar tills jag ska ta bort gipset och jag känner på mig att det uppkommit någon komplikation efter alla omgipsningar. Vi får se helt enkelt.

Nu ska jag amma min underbara lille son!

KRAM PÅ ER!

3 kommentarer:

  1. Åh nej hoppas verkligen att det inte är någon magsjuka!
    Exakt samma sak hände oss i våras när vi fick vårt fjärde. Vår lilla var då två veckor gammal när storasystern drog hem magsjuka. Jag trodde jag skulle gå under. Vi gjorde allt för att hålla minstingen borta ifrån bebisen. Men det blev en släng av det till vår bebis ändå och vi fick åka in och undersöka henne men det gick bra ändå. Men jag håller alla tummar och tår för att ni ska klara er och att det bara var något hon har dragit på sig.
    Hälsningar
    Carro

    SvaraRadera
  2. har också varit med om samma scenario!!!
    vår lillplutt född i v36 då 5 dagar gammal när vi vaknar på morgonen av att storebror kräks rakt ut över sin pappa i sängen!....
    det var dock BARA storebror som var sjuk och det med beskedet! i fem hela dagar.. det var bland det hemskade jag varit med om, nyförlöst med panikångestattacker pga magsjuka var inte vidare trevligt..
    Vi spritade överallt och ingenstans, och sen spritade vi lite till!!!...

    HÅLLER TUMMARNA att ni andra och speciellt Vidar, slipper undan!
    /malin

    SvaraRadera
  3. Åh, nej! Hoppas verkligen att ingen fler åker dit på influensan!! Trött med ny bebis är man ju ändå.
    Kramizar

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!