onsdag 13 juli 2011

Upp med barnen efter en konstig natt!

Idag var det segt att gå upp med barnen. Jag somande förvisso tidigt med Vilda när jag nattade henne, men så vaknade jag kl.01.48 och insåg att Tobbe inte sov i sängen. Och så kom jag på att jag inte tog bort dynorna från vår loungegrupp. Dessutom så hade jag både kläder och smink kvar så det vara bara att bege sig upp ur den sköna sängen.
Väl upp gick jag in till Arvids rum för att väcka Tobbe men han var inte där. Jag sminkade av mig och borstade tänderna och gick ner för att väcka Tobbe och plocka in dynorna. Men dynorna var borttagna och Tobbe var inte i vardagsrummet heller. Jaha, tänkte jag. Har han stuckit någonstans? Har han fått nog och lämnat mig nu? Jag gick upp igen, tog av mig kläderna och la mig i sängen igen bredvid Vilda. Då hör jag min mans välbekanta snarkande, som en såg som borrar sig in i drömmarnas värld. Han låg i sängen tydligen hela tiden! Hur kunde jag missat det??? Hahaha, glad blev jag i alla fall :)

Det tog tid innan jag lyckades somna. Jag låg och tänkte på massor och kände hur klockan tickade iväg. På något sätt har jag somnat till slut, men jag har ingen aning om när, för helt plötsligt är jag inne i en jobbig dröm.
Drömmen handlade om en tjej, en snygg tjej, som visade sig vara min syster. Jag hade precis fått reda på det och vi skulle umgås för att ta igen vår förlorade tid. Hon var någonstans i min ålder och hade brunt jämnlångt hår som låg perfekt på hennes rygg. Hon hade mindre ögon än mig, jättefin liten näsa och rätt smala ljusrosa läppar. hon var lite kortare än mig och väldigt smal. Hon var väldigt brun och fräsch och hade bara lite mascara, för hon behövde inte mer. En naturlig skönhet. Ett par slitna blåa jeans som satt perfekt och en vit tajt t-shirt utan bh var hennes outfit.
Vi hade det jättemysigt ihop och hon fick sova över hos oss för att sedan åka hem dagen efter. På kvällen gick jag för att lägga Vilda och somnade. Jag vaknade mitt i natten av att Tobbe inte låg i min säng (alltså precis som det hade hänt i verkligheten...) men jag somnade om. På morgonen så åt vi frukost och både Tobbe och min nya syster var trötta. När vi ska säga hejdå så kramar jag om henne och bestämmer att snart ses igen. Så ska Tobbe säga hejdå och då börjar han jucka som en liten hund mot henne när de kramas och hon börjar fnissa på ett förälskat sätt. De kramas länge och det slutar med att de kysser varandra. Mitt framför mina och barnens ögon!!! Jag blir upprörd och ber henne gå. Sedan tar jag tag i Tobbe och skäller på honom och frågar de hade haft sex den natten. Han nekar till det och säger att de bara pratat och kom fram till att göra så för att spela mig ett spratt och för att bevisa att jag var svartsjuk.
Men en mycket bråk och prat så erkände han att de hade haft sex och att han var förälskad i henne. Helt plötsligt så hatade jag henne. Här kommer hon in i mitt liv och förstör! Sedan vaknar jag....och jag är arg och upprörd på Tobbe på riktigt innan jag inser att allt bara var en dröm! En lättnad kom över mig men ändå ett gnagande jobbigt tanke på denna dröm. Varför drömde jag detta?

Jaja, jag är glad över att det bara var en dröm. Knäpp man är ibland...

Kram!!!

1 kommentar:

  1. Du är nog helt enkelt rädd att din man ska göra samma sak i verkligheten!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!