söndag 31 juli 2011

Nu för 2 år sedan...



...så skjutsade vi iväg Saga på ett kalas med 70-tals tema. Jag hade gjort henne så fin! (ni kan se bilderna nedan) Jag hade lite förvärkar så som jag haft i flera månader innan, men jag kände på mig att jag väldigt snart skulle föda.









Under tiden hon var på kalas så gick jag, Tobbe, Anton och Arvid på restaurang Store Thor och åt gott. Vi tog en promenad i sommarvärmen.
Vi hämtade Saga kl.20.30 och åkte hem. Väl hemma så gick barnen och lade sig (efter en hel del tjat) och jag och Tobbe drog fram godis och satte på en film. Jag låg på sidan i ena soffan och Tobbe satt i den andra. Extakt klockan 23.48 så fick jag en sådan stark värk att jag satte mig upp och andades profylax. Som frpn en blixt från ovan.


Tobbe trodde först att vattnet hade gått, eftersom jag så hastigt fick sätta mig upp men insåg att det var förlossningen som startat.


Tobbe undrade om vi skulle åka in direkt, men jag sa att man kan inte åke in efter EN värk. Jag fick en till värk efter ett par minuter och gick på toan. På toan fick jag en till stark värk och insåg att vi MÅSTE ringa Tobbes syster som skulle passa barnen. Jag säger till Tobbe att han får ringa henne och sedan packa det sista för vi måste in.


Jag gick upp till badrummet för at duscha och ringa förlossningen.


Cirka klockan 00.05 ringde jag in och sa att jag hade börjat få värkar och att jag ville in.


Hon frågade hur länge jag haft värkar och jag svarade i en kvart... Men berättade snabbt att tredje barnet föddes på 50 minuter och jag ville in NU.


Vi var varmt välkomna in.


Vi skrevs in kl.00.30 och då var jag öppen 3-4 cm. (Bara...)


Jag tog ett bad och profylaxandades hela tiden.


Jag steg ur badet kl.02.15 och var då öppen 5-6 cm.


Klockan 02.36 efter 11 minuters krystvärkar den 1 Augusti så föddes lilla Vilda,


4005 g och 52 cm lång!


En underbar och helt perfekt förlossning!










Vill du läsa hela förlossningsberättelsen?
Gå då in på:
http://victoriablomster.blogspot.com/2009/08/nu-ar-lilla-vilda-fodd.html





2 kommentarer:

  1. Herregud vilken underbar förlossningsberättelse! Kan det inte alltid gå till sådär? En annan fick ju snällt vänta i 18 timmar!
    Grattis till Vilda :D

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!