söndag 6 november 2011

Söndagsmys!

Redan söndag och höstlovets sista dag. Saga och Anton kommer hem imorgon och har haft en helt underbar vecka hos mormor och morfar! Jag saknar dem så mycket nu och längtar så tills jag ska hämta upp dem!

Här hemma har det lunkat på mer eller mindre som vanligt, fast som jag så många gånger skrivit tidigare så känner jag mig inte hel när jag inte har alla mina barn omkring mig. Undrar om det alltid kommer vara så? Även när de har blivit vuxna....?

I fredags så var jag och Tobbe ute med några vänner och vi hade det otroligt roligt! Länge sedan vi hade så kul ute på "disco" eller vad man nu kallar det. Det var ett ställe som hade "Klubb 37½" med åldersgräns på 30 år och det var toppen! Men det enda tråkiga var att de bara spelade musik från 80 och 90-talet. Som om vi liksom fastnat där och inte lyssnar på någon annan modernare musik. Visst var det bra ändå, men det hade blivit PERFEKT om de hade blandat mer, enligt mig i alla fall. Vi kom hem kl.02.45 och så var det ju bara att hasa sig upp kl.06.10 med Vidar som gör morgon då. Vi är så glada över att ha barnflickan som bor granne med oss som hjälper oss några gånger om året med att passa barnen, för man behöver verkligen komma iväg tillsammans ibland, utan barnen. Och barnen ÄLSKAR henne!

Hur som helst så måste jag bara säga att kände mig fin i fredags. Självförtroendet är ju inte alltid på topp, men i fredags kändes det riktigt bra! Jag kände mig snygg, glad och lycklig! Jag behövde verkligen en sådan kväll. Jag skulle tagit en bild, men jag glömde det. Tråkigt nog...

I fredag jhände något annat också. Jag gjorde klart i Vidars rum. ÄNTLIGEN! Vi tapetserade ju i somras och hans rum har varit som ett avlastningsrum för sådant man inte orkat ta itu med. Men nu är det klart och jag är så nöjd. Lite ångest bara att vi förra veckan kom på att vi nog kommer ändra 4 av 5 rum på andra våningen (inkl.Vidars rum). Alla, förutom Vildas, kommer byta rum och det innebär rätt stora förändringar. Men just nu så känner jag bara att nu får det vara så här ett tag. Nu håller vi ju på, för fulla muggar, att göra klart på vår tredje våning och sedan ska det upp en gäststuga på tomten också. Så det först...och det tar nog sin "lilla" tid ;)

KRAM-BANAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!