tisdag 8 november 2011

Jag fattar ingenting...

Seriöst alltså, idag hände något som är hel-konstigt. Jag skulle lägga Vidar i förmiddags efter att han varit vaken sedan 04.50 (?!) i hans spjälsäng. Han hade på sig en brun pyjamas och en napp i munnen.
Efter ca. 5 minuter så börjar han att skrika och jag ligger då redan i sängen för att vila mig lite och Tobbe går in till Vidar. Då hör jag Tobbe säga; - Men lilla gubben då, fryser du? Jag ska klä på dig kläder. Och var är din napp? Den är borta!
Jag går upp och undrar om han seriöst skämtar med mig? Och nej, det gjorde han ju inte. Vidar var utan sin pyjamas som vi hittade undanstoppad under täcket. Hur sjutton kunde han få av sig sin pyjamas? Jag fattar ingenting... Dessutom är nappen spårlöst försvunnen.

Lite halv-läskigt faktiskt.

Och eftersom jag är en tänkare och funderar och fantiserar en hel del så drar ju mina tankar igång till max. Kan det vara ett "spöke"?Fast spöken kan väl inte ta en pyjamas och i så fall, varför?

Jag tror ju att det spökar här hemma. Har hört och sett en grejer i huset, men det var mest i början när vi flyttade in. Tobbe tror inte alls på sådant, men det gör jag. Det roliga är att en gång så höll Tobbe på att skita på sig när han hörde ett spöke.
Jag och barnen var i Stockholm för ca.1-2 år sedan i en vecka och Tobbe, som alltid annars sover med öronproppar intryckta till hjärnan för att inte bli lika lättväckt, bestämde sig för att sova utan en natt. Helt plötsligt vaknar han av att han hör en tjuv (enligt honom). Bestämda och tydliga steg utanför sovrummet på andra våningen. Han här hur stegen förflyttar sig bort och han smyger efter i mörkret. Observera att Tobbe är naken... Han får tag i ett stort verktyg som låg i trappen upp mot tredje våningen (han höll på att fixa mycket där då) och smyger in i varje rum, redo för att fajtas och slåss för sin säkerhet med verktyget i högsta hugg! Naken... Men ingen tjuv någonstans på andra våningen. Han smyger ner. Och snoppen dinglar mellan benen. Verktyget i högsta hugg förfarande, krampaktigt och hjärtat slår snabbt och hårt av nervositet.
Nere springer han runt och ska ta fast "tjuven" som inte finns någonstans. Inget är uppbrutet och ytterdörren är låst. Det finns ingen tjuv i huset.
Tobbe tittar på klockan och den är strax över 12 på natten. Han inser att han står naken i köket med ett verktyg i högsta hugg. Han inser att grannarna mitt emot forfarande är vakna. Han inser att det nog sett rätt roligt ut! Vinkelivinkvink ;)
Hahahaha, vad jag skrattade när han berättade detta för mig!

Kramis-bananis!

2 kommentarer:

  1. Hej Victoria!
    Jag skriver ett Mail till Dig och berättar en del saker. Just nu har jag inte tid . Ska iväg på fotvård om en stund.
    Kram på Dig
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  2. Du har Mail från Mig. Hör gärna av dig så får jag får veta hur det går för er.
    Kramis
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!