söndag 20 februari 2011

Var tar tiden vägen???

Herregud! Det var 5 dagar sedan jag skrev här, fy skäms på mig!
Tiden rinner iväg och imorgon är det dags för vår resa till Stockholm. Vintern har ju verkligen slagit till igen i Storstaden och även har den börjat återkomma med snö här i Ystad också.
I Fredags så var jag mannen och de tre små på utflykt i Tomelilla för att titta på nytt köksbord och ny bil. Vi behöver en större bil nu när vi är 7 st i familjen. Idag har vi en blå 6-sitsig bil. Vi åt pizza i Tomelilla och hade det väldigt mysigt. Jag måste säga att vi extremt bra service i Tomelilla, var vi än gick. Det gillar jag!

Vi vill få tag i ett runt vitt bord till köket. Men det måste vara minst 120 cm diameter för att vi alla ska få plats omkring. Dessutom skall det vara trumpetfot och stabilt och inte kosta så mycket som 10000 kr eller mer. Någon som stött på ett sådant bord?
Ang. bil så vet jag inte hur vi ska göra... Min man som är bilfantast vill ha en riktigt snygg bil, som drar lite bensin, har skjutdörrar, som är rymlig men ska ändå inte uppfattas som en "buss". Rätt svårt läge om man inte har flera hundratusen att slänga ut. Jag tycker vi kan köpa en Chrysler eller något i den stilen.


Vilda på pizzerian!

Arvid får sin pizza, och den är STOR!

Så imorgon bär det av. Det är då mitt tålamod ska beprövas. Min mammaroll ska få nya erfarenheter och jag hoppas innerligt att resan kommer gå bra.
Vi börjar kl.13.40 hemifrån oss och ska vara framme ca.kl.20.40 i Stockholm. Sedan tillkommer resan därifrån och hem till min pappa. Uppskattar till en timme till.
Idag ska jag tvätta, packa, skriva påminnelselapp på sådant jag inte får glömma, ladda datorerna med filmer, förbereda vagnarna och planera matsäck till resan.
Har ni läsare läst mitt inlägg för länge sedan om mitt äventyr till Stockholm när jag flög och vi bla nästan kraschade med planet? Sådant som hände den resan händer bara mig. Ska lägga upp det inlägget igen så förstår vad jag menar.
KRAM PÅ ER!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med resan :)

    Vilken härlig blogg du skriver!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Är ny läsare av din blogg och jag förstår inte att du åker tåg själv med 5 barn :) Hoppas det går bra för er!
    Måste oxå tillägga att jag har en kompis som ska sälja sin Chrysler. Hon är själv med sina pojkar nu så hom behöver inte en så stor bil längre:)
    Hon heter Emma och du kan ringa henne på 0733-450470bara ett tips:)
    Anneli

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!