torsdag 10 februari 2011

Tom i huvudet eller inte?

Jag känner mig helt tom i huvudet. Som om jag har en skruv lös. Det är väl så det är när man är rätt så nyförlöst och ammar. Fast jag ammar ju bara på ena bröstet, betyder det då att jag inte har lika mycket amningshjärna som andra som ammar med båda brösten? Eller kan man ha amningshjärna trots att man inte ammar för att man tidigare har ammat? Eller om man bara ammar med ett bröst? *Svammel, svammel* Ja, ni ser! Min hjärna är så komplicerad och fokuserad på konstiga saker. Den kanske inte är så tom egentligen, utan den kanske är överfull! Överfull av onödiga tankar som bajsblöjor, bebiskräk, mjölktutte, amningsteorier och förlossningstankar m.m. Min hjärna kanske går i slowmotion för att den inte orkar med allt och därför känns den tom fast den är helt knökfull.

Förlossning. Förlossningar. Åh, vad jag inte kan hålla mig utanför det ämnet. Jag måste jobba mer med detta. Det är mitt kall i livet. Min dröm. Annars kommer jag inte bli riktigt lycklig. Bara tanken på att få jobba på en förlossningsavdelning får mig att le och känna ro i hela kroppen. Det känns bara så rätt. Det är ju det jag ska göra. Så är det bara. Enkelt egentligen. Jag har vetat det sedan jag var 3 år gammal. Nu är jag 30 år.

Vad fan, kom igen nu Victoria! Uppfyll din dröm och våga göra det! Lita på dig själv och ta steget! DU KLARAR DET! (Självpeppning)

Ja, ni ser...Knas i huvudet och en massa svammel men ändå så rätt!

Hejsvej-svammelpastej!

5 kommentarer:

  1. Härligt!! Har oxå en dröm om att jobba på förlossningen!!;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Jag kallade det amningsdimman när jag vad där :-)
    Då är man alltid lite snurrig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart du ska uppfylla din dröm! Annars kommer du sitta där på gammel-hemmet och ångra dig!

    SvaraRadera
  4. Renèe- Äntligen :) Har saknat dig här, mår du bra?

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Ja, nu har du ju uppfyllt drömmen om många barn. Nu är det dags att ta tag i vad du sk agöra med tiden då du inte behöver ta hand om dina egna på heltid. Önskar dig ALL LYCKA TILL- DU FIXAR DET GALANT! Så jobbar vi på egen klinik sen =)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!