tisdag 22 februari 2011

I´m alive!

Jag överlevde resan igår. Det är sant!
Ni trodde säkert att det skulle bli hysteriskt med alla barnen. Stök, bråk, tjafs, barn med myror i brallan, gnäll, gråt och så jobbigt. Det trodde jag också. Men, men, till och mina barn kan förvåna ibland! De skötte sig exemplariskt!!! Folk kunde sova under resan, utan att bli väckta av mina barn. Flera passagerare kom fram och sa att de var imponerade av att barnen var så tysta och skötte sig så fint. Inget spring, inget, bråk, inget tjafs...
En kvinna var och köpte mig en kopp kaffe för hon tyckte jag behövde det. För även om de var skötsamma var det ett himla jobb för mig att se till att de var sysselsatta i 4½ timme. Men tyvärr så dricker jag inte kaffe, men jag var så glad över omtanken.
Vidar var vaken i 4 timmar, hans längsta vakentid sedan han föddes. Det ända som var lite jobbigt var att både Arvid och Vilda blev åksjuka. De kräktes, Vilda en rejäl gång så jag fick byta alla hennes kläder och Arvid två gånger men i påse så det var lite lättare.
Arvid sa:
-Dumma, dumma tåg. Jag fåj ont i magen å kjäks.

Det som var riktigt jobbigt var när vi skulle på och av tåget, men det är en story jag får ta när jag har mer tid, för nu står min stora dotter och hoppar av väntan på att gå in på facebook...

Nu dricker jag skumpa med mamma och barnen spelar Wii och det är så mysigt!

Kram!

5 kommentarer:

  1. Hej! Ni klarade det !!! Grymt jobbat:).... Njut nu av Sthlm så hörs vi om en vecka. Hälsa familjen:)
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Härligt att det gick så bra!

    SvaraRadera
  3. Hej! Först o främst vill jag säga att jag älskar din blogg. Är en trebarnsmamma som precis som du älskar förlossningar, är besatt av barnvagnar o skulle kunna föda barn varje dag. Jag har så länge drömt om att bli barnmorska, det som har stoppat mig är bl.a. Min sprutfobi o att jag inte har de förkunskaper Som krävs. Just nu är jag mammaledig o idag tog jag tag i saken, ringde vägledningscentrum här i Lund o bokade möte för att sätta mig in i vad jag behöver läsa ikapp. Nu ska JAG bli barnmorska. Att va på en förlossningsavd gör mig HEL! Hur knäppt det än låter.....men jag tror du förstår känslan. Tycker du oxå ska ta tag i det om det är vad du verkligen vill. Vi kan peppa varandra genom pluggandet, svära åt böckerna :)
    Bara det lilla samtalet idag fick mig att känna hopp om att jag en dag kommer få jobba på förlossningen !
    Kram på dig o njut av Stockholm

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att det gick så bra med resan!

    SvaraRadera
  5. Ni ska hem också :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!