tisdag 15 februari 2011

Nästa vecka blir en utmaning!

Jag, Victoria, har bokat tågbiljetter för mig och alla 5 barnen till Stockholm nästa vecka. Kalla mig gärna galen, tokig och knäpp för det är jag. vet inte vad som flög i mig. Men jag kände bara att jag var tvungen att komma upp till min mamma, syrra och övriga familj och vänner. Flyget var alldeles för dyrt så det blev tåg.

Jag bokade kvällståg så att de tre minsta ska sova större delen av resan, är det tänkt i alla fall. En dubbelvagn och en enkelvagn ska med och jag hoppas innerligt att det är så mycket resenärer och bagage på tåget så att jag måste fälla ihop vagnarna, för annars har jag stora problem. Tre övertrötta små barn utan sovmöjlighet är ju inte en höjdare...

Förstår ni hur alla dessa medpassagerare kommer stirra när halta-lotta kommer in med 5 ungar, två vagnar och en massa packning på tåget!!! Hahahaha! Stackars dem...

Jag glömmer aldrig när jag skulle åka med Saga, Anton och Arvid själv. Det var innan Vilda och Vidar var födda. På hemresan så kom vi fram rätt sent och jag sa till Saga och Anton att vi inte hade bråttom av utan att vi skulle låta de andra gå av först och sedan kunde vi i lugn och ro stiga av och kolla så att vi inte glömde något. Arvid sov gott i vagnen.
Efter en stund så inser jag att allt folk stiger inte av och så hör jag i högtalaren;
-Om två minuter avgår tåget mot Köpenhamn.
Skoja jag fick spelet! AV ALLA BARN! TA ERA VÄSKOR! SÄTT PÅ ER SKORNA OCH JACKORNA! GLÖM INTE VANTAR OCH MÖSSOR! GÅ AV TÅGET FORT SOM BARA DEN! ÄR VIDEOKAMERAN MED? HAR NI SPELEN MED ER?
Jag sparkade ut packningen, samtidigt som jag försökte få med mig vagn och kolla så att jag inte glömt något eller någon för den delen också. Stressad till max och svettig som bara den kom vi alla av. Packningen, alla totalt 7 väskor (?!), låg huller och buller på perrongen och barnen nästan grät av förskräckelse, men av kom vi!

Sedan dess har jag inte åkt tåg med barnen...

Så detta känns rätt så galet. Men jag är laddad till max och min mamma och syrra möter upp mig på perrongen i Stockholm. Det kommer nog gå bra, hoppas jag :)

KRAM!

8 kommentarer:

  1. Ojojoj, hahaha!
    Hoppas det går bättre denna gång:) Gör det säkert!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHHAHAAAAAAAAA!!!!!! Jag ser det framför mig och kan inte sluta skratta.. Du är ju bara bäst! I love you!!
    Massa kärlek... <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha vilken rolig berättles, kan tänka mej att de inte var så roligt då. Men att du kan skratta åt den nu!!
    Hoppas att din tågresa kommer att gå bättre denna gången;-)!
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Oj, lycka till! Klart du kommer klara det men tufft kan det bli!!!

    SvaraRadera
  5. Ha en skön ledighet tillsammans med Dina Barn. Det kommer säkert att gå bra.
    Kramar till Er alla.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  6. Haha klockren beskrivning! Hoppas ni får en bra helg!

    SvaraRadera
  7. Hej Viktoria! Har du nån mail man kan nå dig på? Funderar på Doula. Undrar vart man kan vända sig o om de finns utbildningar för sånt. M.v.h förlossningstokig 4-barnsmamma

    SvaraRadera
  8. Hej förlossningstokig 4-barnsmamma!

    Du kan maila mig på victoriablomster@hotmail.com

    Kram,
    Victoria

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!