söndag 6 februari 2011

Melodifestivalen

Igår var starten på denna långa resan genom årets Melodifestival. Jag satt själv med alla barnen och tittade.
Dilbas låt var faktiskt väldigt bra men hela hennes framträdande var ju ett skämt! Ser ut som om hon ska somna när som helst. Dessutom hade hon sådan dålig hållning och kläderna var inte direkt passande för henne. Synd eftersom hon är duktig och snygg och dessutom hade en bra låt.
Sedan hänger jag inte alls med när det gäller SwingFly. Alltså jag kanske är lite bakom flötet, men de är ju en svensk grupp och bor i Sverige men han pratar ingen svenska och förstår inget heller. Eller har jag missuppfattat något? Ja, ja, låten lät typ som deras andra men denna var snäppet bättre! Gillar!
Okej, Jenny Silvers låt är verkligen en typ ABBA låt, bra och en riktig, klassisk SCHLAGER!
Dannys låt är riktigt bra tycker jag! Kommer bli en riktig hit som kommer spelas mycket på radio och dansgolven! I LIKE! (Tror nog Danny är lite inspirerad av Justin Timberlake...)

Ja, ja nog om Melodifestivalen och över till MIIIIG!

Min fot har börjat göra mer ont sista dagarna. Måste ringa farbror doktorn imorgon för det här känns inte okej.
Någon som har tips på hur jag kan motionera med en fot som inte är okej? Jag måste gå ner 10 kg (minst) i vikt innan sommaren. Vill gärna börja nu...

Hejsvej-melodipastej!

3 kommentarer:

  1. Styrketräning kan nog funka. Det bränner ju fett i 24 timmar också så det är en bra metod. Kram!

    SvaraRadera
  2. Gå till en sjukgymnast och få hjälp med foten, ofta behöver man träna upp rörlighet osv. Där kan du ju oxå få tips på bra träningsformer. Kan rekommendera Ystad Rehab

    SvaraRadera
  3. Såg din blogg beskrivning och är tvungen att titta in :-)
    Jag skulle beskriva mig själv precis likadant även om jag bara är snart fyrabarnsmor.
    Hoppas att din fot blir bättre snart, jag håller med Ulrica, styrketräning funkar alltid :-)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!