lördag 12 februari 2011

Namn

Igår blev vidar 5 veckor och tiden går så snabbt. Och om mindre en 2 månader måste vi bestämt oss för hela hans namn. Det är ett problem. Vi vet att ju vad han ska få för tilltalsnamn, mellannamn och efternamn, men så ska vi ha två andranamn också som alla våra barn har
*
Vår andra son Arvid heter: Clark Arvid Torbjörn
Clark eftersom hans pappa ÄLSKAR stålmannen och har gjort det sedan han var pytteliten, dessutom är det rätt coolt. Arvid i tilltalsnamn, vilket är ett namn vi älskar och Torbjörn efter hans pappa och farfar som heter det i tilltalsnamn (ja, båda två heter det i tilltalsnamn och båda kallas för Tobbe...blir lite lustigt ibland).
*
Vidar är ju samma bokstäver som Arvid, därav att vi "hittade" det namnet till vår lille son. Min mans förslag är att han ska få heta Kent Vidar Torbjörn. Ni kanske förstår hans tanke...
Jag är mer inne på att han ska heta Sven Vidar ......... Har inte något till andranamn än, men gillar Benjamin och Theodor. Sven är ett släktnamn till både mig och Tobbe.
*
Vad tycker ni? Kom gärna med namn förslag och säg vad ni tycker om min mans idé och vilja. Det är ju lite coolt med det eftersom det är en "röd tråd" mellan pojkarnas namn.
Beslutångest!!!

5 kommentarer:

  1. Blir det inte lite trist att ha nästan samma namn på sina barn när det finns så mkt att välja på..

    SvaraRadera
  2. Hm... Jag har ju bara ett barn och hon fick bara ett extranamn... Då tog jag min systers namn för det lät bäst ihop med hennes namn. Ni får ta fram en lista och skriva massor med namn på och sedan får ni väl dra lott om ni inte kan bestämma er ;-)

    SvaraRadera
  3. Men vad tiden går fort! Namn är inte det lättaste att komma på. Vi har hållt oss till släktnamn när vi valt andranamnen.

    SvaraRadera
  4. Kent som Clark Kent då? ;-)
    Tycker det låter fint faktiskt.
    Det där med namn är himla svårt.

    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. ja du namn är alltid svårt, de ska ju liksom hänga med livet ut!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!