måndag 1 februari 2010

Vilda 6 månader idag!

Min bebis blir 6 månader idag, tänk att ett helt halv år redan susat förbi sedan hon föddes. Vilda är en underbar liten tjej och jag älskar henne så mycket att ord inte kan beskriva det.

Inatt så har det varit rätt så jobbigt. Vill inte klaga men jag har knappt sovit något. Hade svårt att somna efter bion igår. Så mycket minnen bubblade upp från mitt tidigare liv. Helt plötsligt kommer jag ihåg saker och händelser som jag förträngt och lagt bakom mig.

Hur som helst, när jag till slut somnade vid 01.00-tiden så väcktes jag av att Vildas andningslarm började pipa. Jag flög upp ur sängen och hade dragit upp henne ur sängen på mindre en 1 sekund! Men hon andades, vilket var VÄLDIGT skönt att se. Det var larmet för att batterierna var slut som lät! Höll på att skita på mig och Vilda också så som hon blev väckt.

Efter det så somnade Vilda om och tillslut jag också. Men det var inte länge jag fick sova. Saga väckte mig vid kl.03.15 och mådde illa och "bajsade kiss" som hon uttryckte det. Okej, jag såg framför mig en kräknatt och hela familjen som skulle ligga i spyor inom ett par dagar.

Jag somnade om ytterligare en gång men blev väckt igen av Vilda som drömde och ville till mig. Efter det så kunde jag knappt sova för Vilda och Arvid höll på att böka och stöka i sängen. Kl.05.00 tyckte Arvid att det var dags att gå upp och äta frukost.... Jag är så trött idag så ögonen svider och min kropp orkar ingenting. Men så är det ibland helt enkelt.

Ikväll kommer mitt favvoprogram Familjen Annorlunda och jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kan hålla mig vaken till dess.

Hejsvej-tröttpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!