lördag 6 februari 2010

Seg men skön lördag!

Idag är det en seg dag. Jag är trött och lite bakis. Känner mig sådär skön i kroppen. Lugn och harmonisk. Orkar liksom inte vara energisk, känner mig nästan lite "drogad" fast jag vet ju inte hur det känns men kan tänka mig att man har en sådan här känsla fast mycket mer intensiv och stark. Eller vad vet jag? Jag bara svamlar just nu känns det som.

Igår var vi hemma hos ett par grannar och det var så roligt och trevligt! Blev mycket snack, otroligt god mat och en hel del dricka. Vi var 7 vuxna och 11 barn (!), fullrulle men så kul!
Därför är jag lite seg idag. Borde egentligen städa, handla, tvätta, damma, dammsuga, skura golven, rensa kläder m.m. Men jag orkar inte. Mannen är och jobbar.

Hur som helst så ska jag laga någon god maträtt ikväll och bara känna lugnet. Titta på Melodifestivalen och umgås med la familja!

Hmmm, lunchdags är det nu och jag har ingen aning vad som ska lagas... Tänk om man bara kunde knäppa med fingrarna och få det man tänkte på, härligt! Då skulle jag önska mig någon god köttbit med klyftpotatis, tzatziki och en gooooood sallad med mycket avokado och chevréost. Mmmmmmmm...


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!