måndag 8 februari 2010

Omstyling!

Jag vill göra om på hela ovanvåningen, förutom Vildas lilla rum. Jag hade tänkt att pojkarna ska få dela rum och då ta över Sagas rum som är det största rummet på ovanvåningen. Saga får ta Antons rum och vi tar Arvids rum. Vårt nuvarande sovrum kan då bli ett TV-rum och där ska även då min crosstrainer stå!
Nu är det ju så att min man tycker detta projektet är jättejobbigt och alldeles för stort. Men det känns inte helt hundra så som vi har det nu. Tänk att efter över 3 år i huset så har man inte hittat det rätta... Eller så är det så enkelt att man faktiskt tröttnar och bara blir sugen på att prova ut något nytt.
Jag är nog väldigt mycket som min kära mor. Hon har ALLTID ett stor projekt på gång varje år- Antingen i lägenheten i stan eller ute på landstället. I somras så gjorde de om HELA lägenheten (5 rok). Alla bytte rum med varandra och vardagsrummet, hallen och matsalen fick en ny styling. Men så bra det blev och att de inte tänkt på att göra så för typ 15 år sedan. Lägenheten har aldrig varit så fin som den är nu!
Jag tror att i år kommer min mamma vilja bygga om bastu och duschrummet ute på landet. Trust me!

Så nu vill jag också styla om hemma. Eftersom mannen inte vill hjälpa mig så får jag helt enkelt göra allt själv.

Hejsvej-göraompastej!

.

2 kommentarer:

  1. Åh Victoria, vi ska göra typ det samma här!! Dela av ett rum till två, byta plats på vardagsrum o sovrum, öppna upp mellan vardagsrum o kök... HUA!! Ville bygga ut först men tusan det går ju på ca 12 000 kr per kvm, det går ju inte, blir ju asdyrt!
    Jag känner som din man, haha, att det är ett stort projekt...men det kommer att bli bra när det blir klart!
    Kram Eva o Ellen

    SvaraRadera
  2. Vad lustigt att ni har typ samma planer :-)

    Jag tycker det ska bli kul, även om det är lite jobbigt... Fast tänk vad fint det blir sedan!

    Vi behöver ju inte göra om egentligen, men jag vill så gärna ha ett TV-rum på andra våningen. Och så är det jobbigt när man hakar upp sig på en idé och då känns det bara "blää" med det man har nu. Oj, vad jag svamlar, men du förstår nog ;-)

    Kram på er!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!