måndag 2 januari 2012

Redan kväll?

Alltså denna kvällen har gått så fort. Vi beställde hem pizza till oss och åt med levande ljus och mys och lite hysteri med ett tappat glas i golvet och miljoner med pizzabitar runt Vidars plats och en gapig Vilda som vill att all uppmärksamhet ska gå till henne, heeeela tiden ;) Men så är det i vår familj, livligt och mysigt!
Sedan satte vi på en film och ungarna tittade och de minsta lekte lite om vart annat. Jag satt och kollade på en favoritsida; www.bluebox.se (rekommenderar starkt att gå in där) och så var jag inne på fritidsresor för att kolla in ev en resa till hösten för oss alla i familjen. Problemet är bara att min man vill åka på en barnfri resa med mig och jag vill åka med alla i familjen Barnen vill ju också åka med. Undrar om vi kanske kan ha råd att göra både och. Men då ska man få tag i barnvakt och det har vi ju tom svårt med bara för EN natt. Det löser sig säkert.
Hur som helst så insåg vi plötsligt att klockan var 21.45! Så nu ligger jag i sängen med Vilda och Arvid som håller på att somna och Vidar somnade på 1 sekund i sin säng. Anton har blivit sjuk så han har också gått för att lägga sig och Saga sitter på sitt rum och tittar på tv ett tag till.

Jo! Jag var ju hos läkaren idag och enligt honom så har jag inte njurproblem utan det är min rygg som inte mår så bra. Men jag har haft problem med min rygg i över 16 år och vet hur det känns att ha ont i både njurar och rygg och anser att jag kan känna skillnad, men tydligen inte. Så imorgon blir det att ringa sjukgymnasten och boka in en tid, för det MÅSTE göras, som läkaren uttryckte sig.
Hahaha, kom å tänka på en sak idag. Jag har ju en tendens att få det mesta till att bli lite snuskigt, eller hur man ska uttrycka det. Det var så att när jag var hos doktorn så ber han mig ställa mig med ryggen mot honom, luta mig framåt och dra upp min tröja. Sedan tog han händerna så var sin sida av min rygg, tryckte och frågade om det gjorde ont och fortsatte att trycka för att kunna avgöra vad som är "fel" på mig, längre och längre ner. Hahaha, det tyckte jag var lite snuskigt, men ändå så vet jag att det absolut inte är det eftersom han bara gör sitt jobb, men det är så typiskt mig att tänka så! Galenpanna som jag är ;)

Nej, kära läsare, nu ska jag natta klart barnen här och nog sussa själv, är ju trött som en fisrumpa, men det är ju kanske inte så konstigt med ett hb-värde på 102...

Kram och godnatt på er!
/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!