tisdag 31 januari 2012

Hej, hej...

...jag är så himla deppig. Känns liksom inte kul att skriva något då ingenting är speciellt positivt. Idag är min sista föräldralediga dag, imorgon börjar min uppsägningstid på mitt jobb som stängde ner i November. Jag ska hålla på med bla inventering, städning och försöka sälja det sista i butiken.
Efter det så har jag, än så länge, ingenting att göra. Inget jobb finns här och a-kassan baserar inte föräldraledigheten som arbete så jag får i princip ingen a-kassa. Så det är inget alternativ att vara gå arbetslös ett tag tills jag fått ett jobb. JAG MÅSTE HITTA ETT JOBB NU!!! Jag var på arbetsförmedlingen och de sa att jag kunnde praktisera och få ersättning från försäkringskassa, men då baserar de den ersättning utefter a-kassan ersättning och det går ju inte heller.

Så tänkte jag att jag skulle plugga till undersköterska, men då var kursen full här i Ystad och det är 1 års kötid till den utbildningen här i Ystad. Dessutom har de inte den på distans som jag känner passar mig bäst. Hittade istället en undersköterskautbildning i Lund, men då godkände inte rektorn på Ystads komvuxutbildning att jag fick gå kursen på annan ort.

Har någon ett jobb att erbjuda mig så får ni gärna höra av er!

Kram,
Victoria

4 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt:( du jag undrar är d babyproffsen i Ystad du jobbar på? Vet du om stokke dagbädd finns kvar? Mejlade. Lite m ägaren om d innan men sen rann d ut i sanden o nu vill jag köpa den om ni ska ha öppet imorgon!

    SvaraRadera
  2. Nej Fy vad trist och tråkigt allt verkar för Dig. Varför ska rektorn bestämma var någonstans du ska plugga. Ge Dig inte utan ta ett snack med denna rektor och berätta din situation.
    Hoppas att det ordnar sig för dig.
    Kram till Dig.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  3. Hej Victoria!
    Hur går det för Dig med jobb och studier.
    Massor med Kramar till Dig.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  4. Usch, inte kul. Önskar dig LYCKA TILL!
    Kram Lotte

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!