söndag 22 januari 2012

Jag är en deppig Victoria...

Skit också, säger jag bara! Alltså, det känns som om så mycket emot mig just nu. För det första så hittar jag inget jobb i denna j***a staden, sedan när jag bestämmer mig för att utbilda mig till undersköterska för att kunna jobba på förlossningen, vilket är en av min dröm, ja då går inte det!!! Och varför? Jo , det ska jag berätta för er.
Jag har hittat en skola i Lund som verkar vara helt fantastisk och de har ett studiesätt som passar mig perfekt som kallas Flexibelt. Dessutom så kan jag börja NU att plugga, vilket innebär att jag är färdig uska till sommaren 2013. Men här i Ystad finns den utbildningen också, vilket innebär att de inte godkänner att jag får studera på annan ort! Trots att utbildningen i Ystad har 1 års väntetid! Jag vill inte vänta 1 år, jag vill börja NU, NU, NU!!!

På allt detta så har mycket bubblat upp för jag mår inte bra. Jag känner mig helt värdelös som fått missfall, jag känner mig ful, fet och har tappat mitt självförtroende helt och hållet. Försöker att inte låtsas om det, för jag känner mig som en klagande bitterfitta hela tiden. Sedan blir det inte bättre för att jag och mannen inte riktigt är 100% synkade just nu. Blä, bläää, blääääääää...

Hur som helst så kan jag berätta något positivt! Det är att min sjukgymnast fått mig så mycket bättre i ryggen och det är så skönt! Rekommenderar starkt Ystads Rehab :)

Inskolningen med Vidar går jättebra och han är så söt när han lunkar omkring där, min lille kille!

Nu tror jag att jag ska gå och lägga mig faktiskt. För mycket sömn är ju en bristvara... ;)

Kram på er alla kära läsare,
Victoria

1 kommentar:

  1. Du är inte ful osv, sluta tryck ner dig själv!! Du är en vacker människa och en bra mamma! ( känner dig ej men vad jag sett och läst så är du allt annat än misslyckad) njut av ditt liv varenda sekund. Och allt kommer läsa sig med utbildning och jobb. Tro på det. Ha en fin dag och krama din man!

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!