torsdag 13 maj 2010

Min mor. Del 1.




Så här inför Morsdag så kommer jag att ha en följetång. Den ska handla om min mamma.

Min mamma är en extremt envis och väldigt bestämd. Hon är otroligt vacker och stilig. Hon är kärleksfull och omtänksam. Min mamma är omedvetet humoristisk och helt crazy, I just love her!!!

Eftersom jag snart känt min mamma i 30 år utanför hennes kropp så känner jag henne både innan och utan till. Jag vet om alla de där små egenskaperna hon har och alla de där små gester som hon gör.

Som till exempel när hon ska säga något viktigt eller allvarligt så sväljer hon alltid stort, harklar sig, artigt, tar upp handen och flänger bort håret och sträcker på halsen så halsmusklerna syns.

Eller när hon ska titta på någon bra serie eller film. Då hämtar hon ett glas vin, gärna lite choklad (om hon inte går på en av sina hundraelva bantningskurer) sätter sig i soffan med båda benen i soffan lite på sned. Hon pillar antingen på tumnaglarna (vid nagelbandet) eller på förhårdnaderna på fötterna.


Ja, min mamma. Min underbara mamma. Tack för att du finns.




2 kommentarer:

  1. Kära dotter, det är nog väldigt rätt allting. Men hur ska du kunna skriva en följetong om mig? så mycket tror jag inte det finns...
    Älskar dig också! Puss och kram.

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!