torsdag 27 maj 2010

Min mor. Del 3.

Min mor, mamma och mest underbara!

Som jag skrivit tidigare så är min mor väldigt envis. Denna lilla story handlar om hur hon får mig till att göra något som man inte borde göra...

Jag är 12år gammal och mamma är höggravid med min lillebror. Det är sommar och varmt. Min mamma får för sig att hennes toalettstol är alldeles för gammal och vill ha en ny. Självklart så ringer hon fastighetsägaren och frågar hur man gör för att få en toastol.
Till svar får hon att toalettstolen inte är tillräckligt gammal för att bytas ut och så länge den fungerar så får hon gott vänta eller själv bekosta en ny.

Eftersom min mor är en klok kvinna så kommer hon på den geniala idéen att göra sönder toastolen. Men hur?
Jo, jag hennes 12-åriga dotter, fick ta en hammare och skulle slå till den på insidan av stolen så att det blir spricka. Jag gör det och det bliringen spricka...det blir ett jättehål!!! Inte visste jag att det kunde går sönder så lätt. Mamma höll på att skita på sig fullständigt!!! Nu stor vi med stol som det inte gick att använda över huvudtaget.

Mamma ringer till fastighetsägaren samma dag och meddelar att taostolen var visst sönder.

-Men ojdå, säger han. Vad är det för fel då?

-Jo, det är ett jättehål...

-Ett jättehål?!?!?! Hur gick det till?

-Jo, min dotter skulle hamra upp en grej på väggen ovanför och så ramlade hammaren i toan och så blev det ett jättehål.

-Jaha...det var så det gick till. Okej, jag betäller en ny stol så ni har en inom ett par dagar.

-Va?! Men vaddå? Vi måste ju kissa och bajsa! Ni får fixa det här idag!

De fortsatte att prata ett tag och till slut så fixade dett ill sig och det kom en montör med en ny stol samma dag eller dagen efter (kommer inte ihåg exakt). Mannen som kommer skrattar lite när han ser stolen med jättehålet i och säger:

-Ja, mycket har jag sett för de som vill ha ny stol men detta....Hahahahaha! Då insåg både jag och mamma att ovanför toastolen så hänger det ett stort skåp, det finns inget att hamra upp på väggen!

Ja, ja ny toastol fick vi och mamma var nöjd. Det är det som räknas; Att mamma blir nöjd ;-)

1 kommentar:

  1. Hmmm, ja den här är ju helt galen. Jag har lite andra detaljer storyn, var ju så rädd att de skulle komma på mitt bedrägeri. Hur du skulle slå ner hammaren var noga uträknat......ha,ha,ha

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!