söndag 18 juli 2010

Orkar typ ingenting.

Trots att det är mulet idag så orkar jag fortfarande ingenting. Har ingen lust att hänga upp tvätten, plocka ur diskmaskinen, städa på barnens rum eller bädda sängen. Och det är inte bara lusten som är borta utan hela orken och glädjen till att fixa. Jag tror jag vet vad det beror på; mitt extremt dåliga HB-värde och att jag sista nätterna haft svårt att somna om när jag är upp och kissar. Kombinerat med att mannen jobbar mycket och att jag saknar mina stora barn.

Känns som om jag är så låst ibland. Speciellt söndagar, när allt är stängt i Ystad och ingen kommunikation finns från vårt område. Måste skaffa körkort i höst. Det är bara så. För egentligen borde jag sticka iväg till ICA och handla, men det är en liten promenad och just nu sover ena bebisen i en vagn och den andra håller på att somna bredvid mig i soffan. Dessutom så ORKAR jag ju inte. Tänk om jag hade körkort nu...Tänk att bara kunna hoppa in i bilen med ungarna och snabbt köra iväg och handla.

Mitt mål inför hösten är att skaffa körkort, bli snygg, få bättre hy och skaffa bra rutiner med barnen!

Hejsvej-slöpastej!

2 kommentarer:

  1. jag pluggar till mitt körkort nu. köp körskola boken o läs hemma lite . så du kan när du sätter igång på allvar med körkortet . och övningskör med din man :)kram my

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur jobbigt det kan vara när all lust och ork är som bortblåst =(
    Körkort är en bra ide, själv skulle jag inte kunna vara utan mitt. Jag använder inte bilen så ofta, men känslan av att faktiskt kunna åka vart som helst, när som helst är ett måste.
    Hoppas du mår bättre i dag, att lusten kommit tillbaka.
    Kramizar

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill kommentera!