torsdag 1 juli 2010

Ny dag-Nya tag!

Torsdag och det är 8 dagar sedan de stora barnen åkte till Stockholm. Mannen jobbar idag och jag har inte en aning om vad jag ska göra idag. Jag vet att jag måste handla och tvätta i alla fall. Jag vill hitta på något kul och händelserikt! Men det är svårt utan körkort...

Jag har faktiskt bestämt mig för att ta körkort i höst innan barn nummer 5 pluppar ut. Men då blir det ett körkort för automatbil. Jag vet att flera av er tycker det är onödigt men jag vet att det är det enda sättet för mig att någonsin ta ett körkort. Sedan får folk säga vad de vill!
Jag menar hur tror ni på fullaste allvar att jag ska kunna köra bil med tre pedaler, en ratt, en växelspak, massor med speglar, massor med skyltar som man ska följa, 5 ungar OCH se till att jag inte kör på någon eller krockar. Herregud...i så fall vore jag superwoman för att klara det!

Ser det framför mig... Vilken kalabalik, ungar som skriker, snackar och bråkar. Mobilen ringer. Jag svettig. Växelspaken som alltid växlar sig från 1 till 5 fast det skulle vara 2. Motorn dör mitt i trafiken. Bilar som tutar. Jag får panik. Barnen skriker. Tittar i alla speglar på alla arga människor som skriker "KÄRRINGJÄVEL" i bilarna. Startar motorn igen. Kör iväg. Hatar manuella bilar. Så är det bara. Jag ska helt enkelt ta körkort för endast AUTOMATBILAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera!